مسئول بسیج رسانه کشور

رسانه ها با نگاه حزبی چشم بر روی مشکلات نبندند

مسئول بسیج رسانه کشور گفت: سئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رسانه‌ها نباید ابزار حزبی، جناحی و سیاسی باشند بلکه باید به عنوان عناصری مهم و تأثیرگذار جامعه را در مسیر توسعه و دانایی هدایت کنند.
کد خبر: ۸۷۶۹۵۰۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
  به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،"مسعود بصیری" مسئول بسیج رسانه کشور، در نشست مطبوعاتی در اراک افزود: در حالی که لازم است بیمه این قشر افزایش پیدا کند، طیف بزرگی از اهالی قلم و اندیشل مزایای بیمه حذف می شود اما خود رسانه ها نیز به آن کمتر می پردازند.

وی اظهار کرد: رانندگان کامیون و جوشکاران در جامعه دارای بیمه هستند، اما خبرنگاران و هنرمندان نه تنها از داشتن بیمه تکمیلی بلکه از شمول بیمه اصلی نیز محروم هستند.

مسئول بسیج رسانه کشور گفت: یک روز سایت سمان برای حمایت از خبرنگاران راه اندازی و روز دیگر حذف می شود و بخش زیادی از مشکلات به جامعه مطبوعاتی ارتباط دارد و نیازمند یک شاکله منسجم برای رفع موانع است.

 بصیری افزود: درد جامعه با بسیج رسانه حل می شود و اگر به دنبال احقاق حقوق خود هستیم باید حق خود را خوب شناخته و به آن بپردازیم.

وی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدت زمان مطالعه در کشور ما پایین است و به مسائلی بها می دهیم و پیگیر آن می شویم که دانستن و یا نداستن آن هرگز مشکلی از جامعه ما را حل نمی کند.

مسئول بسیج رسانه کشور گفت: قاطبه جامعه درگیر مسائل روزمره و انواع سرگرمی ها و مدها هستند و محور دانایی و پیوست آن روز به روز ضعیف تر می شودو این زیبنده جامعه ما نیست و نیازمند تغییر و توجه به واقعیات جامعه هستیم.

بصیری افزود: در ایجاد مشکلات و ادامه آن همه مقصر هستیم و رسانه ها به عنوان عنصر تاثیرگذار برجامعه در بهروری پایین جامعه از همه مقصرتر هستند.

وی عنوان کرد:رسانه ها نباید ابزار حزبی ، جناحی و سیاسی باشند بلکه باید به عنوان سودهنده و جریان ساز در مسیر توسعه و دانایی عمل کنند.

در این نشست شماری از خبرنگاران مشکلات خود در عرصه اطلاع رسانی مطرح کردند و از برخی فعالان عرصه مطبوعات استان تجلیل شد. 54 نشریه و 9 پایگاه خبری و اطلاع رسانی نیز در استان مرکزی فعالیت دارند.

 مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به فعالیت بسیج رسانه در کشور گفت: ما در 32 مرکز استان و 70 شهرستان رفتر خود را دائر کرده ایم که از وجود حدودا 9000 خبرنگار در بسیج رسانه استفاده میبریم.

بصیری از جمله اقدامات بسیج رسانه را برگزاری جشنواره سالیانه مطبوعاتی ابوذر عنوان کرد و افزود: این جشنواره هر سال در هر استان برگزار می شود و نفرات برگزیده در 21 دی ماه سالروز شهادت شهید رهبر در تهران گردهم جمع می شوند و اختتامیه این جشنواره برگزار میشود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت های خوبی برحوردار است عنوان کرد: اصحاب بسیج رسانه در استان مرکزی می توانند از مزایای اردوی سه روزه سفر به تهران و بازدید از خبرگزاری ها و دفاتر نشریات را انجام دهند.

مسئول بسیج رسانه کشور با فلش بک به تاریخ سرزمین ایران نبود نگاه و اندیشه بصیرت آفرین را مهم ترین مشکل مردم دانست و گفت: افکار بر این باور است که روزی محمد رضا شاه ایران بوده است در صورتیکه این رسانه های غربی و تشکیلات منسجم غرب ب.د که بر ایران حکومت میکرد.

وی ادامه داد: در خفقان رسانه های داخلی ایران که در صفحات آنها اخبار ازدواج و طلاق فلان بازیگر و رنگ لیاس فلان خواننده مطرح بود قطعا صدای اعتراضی شنیده نمی شود.
بصیری با ذکر گزارشی از یک تحقیق در کشور ژاپن با بیان اینکه از هر 4 کاگر یک نفر به دلیل کار زیاد می میرد تصریح کرد: تا زمانی که میزان بهره وری در کشور پایین است تمام افراد از جمله اصحاب رسانه مقصر هستند.
مسئول بسیج رسانه کشور تشابه دو اتفاق بزرگ در تاریخ ایران را رنج آور دانست و خاطر نشان کرد: در قبال جدا شدن بحرین از خاک ایران در زمان محمد رضا شاه هیچ اعتراضی صورت نگرفت و امروز هم وقتی بنزین وارداتی حدودا 1400 تومان است و قیمت هر لیتر نفت نیز 1000 تومان، هیچ مقاله و یادداشت و و مطلبی در رسانه ها منعکس نمی شود.

وی با جمع بندی سخنان خود که بزرگان این کشور یا به قتل رسیده اند با در کنج عزلت دار فانی را وداع گفته اند بیان کرد: بعد از جنگ های جهانی غربی ها به خوبی دریافته اند بهترین سلاح برای جنگ رسانه است و ما باید شاهد یک انقلاب در این حوزه باشیم.

مسئول بسیج رسانه کشور تبیین گفتمان و اندیشه‎های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را از مهم‌ترین اهداف و برنامه های بسیج رسانه عنوان و تصریح کرد: رسانه‌ها نباید ابزار حزبی، جناحی و سیاسی باشند بلکه باید به عنوان عناصری مهم و تأثیرگذار جامعه را در مسیر توسعه و دانایی هدایت کنند.

بصیری چشم بستن خبرنگار بر روی مسائل و مشکلات به دلیل وابستگی حزبی را مورد نکوهش قرار داد و گفت: خبرنگارها نه تنها از حقوق ثابت برخوردار نیستند بلکه در بحث بیمه نیز دارای مشکلات عدیده هستند البته بارها و بارها این مشکلات به مسئولان مربوطه انتقال داده شده است که شاهد باز شدن گره ای از مشکلات خبرنگاران نیستیم.

در پایان این مراسم از علی حبیبی به عنوان پیشکسوت جامعه خبری استان مرکزی با اهدا لوح تقدیر شد. 
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار