منیعات در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شاهین شهرمطرح کرد:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر اصفهان:دولت اسلامی و نظام اسلامی، فقط به داشتن پسوند اسلامی در پایان آن نیست، باید محتوایش هم اسلامی باشد. لازمه تحقق عدالت اجتماعی، الگو بودن خود کارگزاران دولت اسلامی، در بین مردم بودن و ساده زیستی آنان است. یکی از وظایف ما انتخاب افراد ولایت مدار ، ساده زیست و دارای روحیه جهادی و انقلابی برای تصدی مسئولیت های نظام اسلامی است
کد خبر: ۸۷۶۹۵۵۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
به گزارش بسیج نیوز ؛اشکان منیعات مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر اصفهان ظهرامروز پیش از خطبه های نماز جمعه شاهین شهر به سخنرانی پرداخت.متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَيْنَ بَقِيَّةُ اللَّهِ ؟!

أَيْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَةِ

كجاست آن مهيّا گشته براى ريشه كن كردن ستمكاران

أَيْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ

كجاست آن كه برای راست نمودن انحراف و كجى به انتظار اويند

أَيْنَ الْمُرْتَجَى لِإِزَالَةِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ

كجاست آن اميد شده براى از بين بردن ستم و دشمنى

أَيْنَ الْمُدَّخَرُ لِتَجْدِيدِ الْفَرَائِضِ وَ السُّنَنِ

كجاست آن ذخيره براى تجديد فريضه ها و سنّت ها

أَيْنَ قَاصِمُ شَوْكَةِ الْمُعْتَدِينَ

كجاست درهم شكننده شوكت متجاوزان

أَيْنَ هَادِمُ أَبْنِيَةِ الشِّرْكِ وَ النِّفَاقِ

كجاست ويران كننده بناهاى شرك و دورويى

أَيْنَ بَقِيَّةُ اللَّهِ ؟!

السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأُمَمَ أَنْ يَجْمَعَ بِهِ الْكَلِمَ وَ يَلُمَّ بِهِ الشَّعَثَ‏

 سلام بر امام مهدى آن كسى كه خداى عز و جل به امتها وعده داده كه عقايد مختلف مردم را به وجود او جمع كند و خلق را از تفرقه برهاند.

سلام علیکم جمیعا و رحمه الله 

اشکان منیعات هستم دانشجوی رشته مهندسی اپتوالکترونیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر. خداوند عزیز را شاکرم که توفیق دارم در این نماز جمعه در خدمت شما نماز گزاران محترم باشم . فلسفه حضور این جانب به عنوان فردی بسیجی و عضو کوچکی از جامعه دانشجویی کشور در پشت تریبون نماز جمعه بیان مطالبی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

پدران و مادران، خواهران و برادران گرانقدر؛ امروز که در مقابل شما ایستاده ام به واسطه معیت های بی دریغ شما، به واسطه تلاشی خستگی ناپذیرتان، به پشتوانه پایمردی و ایستادگی تان و به همت فرزندان غیورتان، با افتخار اعلام میکنم که در همه عرصه هایی که دانشجویان این مرز و بوم وارد شده اند و بنا را بر خودکفایی و تکیه بر توان فرزندان این سرزمین گذاشتند به لطف و مدد الهی، در قله های رفیع افتخار ایستاده ایم.

در طراحی کشتی های اقیانوس پیما، در صنعت زیر دریایی های مدرن در علم سلول های بنیادی در علم نانو، فن آوری های طراحی و ساختار موشک های دقیق و دوربرد و نقطه زن، در طراحی و اجرای چرخه های سوخت هسته ای و همه جای دیگر روی پای خودمان ایستاده ایم.

آنجا که به فرزندان شما اعتماد شد، آنجا که چشم طمع از جهانخواران فرو بستیم و آنجا که منتظر مرحمت غرب و ایادیش نماندیم چنان جهادگونه پیش رفتیم که چشم حیرت جهان به دستان جوان ایرانی گره خورد.

مردم شریف شاهین شهر، مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی ، احیای اسلام ، نجات دین از تحجر و استحاله بوده است. لازمه ایجاد تمدن نوین اسلامی ، بر پایی یک دولت اسلامی است که تنها واژه اسلامی را یدک نکشد، بلکه محتوای اسلامی در تمام بدنه آن و بین حاکمان آن جاری و ساری باشد .

اما هنگامی که مسئولین نظام اسلامی ، اسلام تنها در کلامشان باشد نه در عمل و رفتار ، این گونه می شود که نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی در جامعه رواج پیدا کرده و جامعه نسبت به نظام اسلامی بدبین خواهد شد؛ چرا که : صورت مردم ، سیرت مسئولین است. اگر نتوانیم دولت اسلامی را با تمامی لوازم آن به مردم خود و بشریت معرفی کرده و در عمل نشان دهیم، در تشکیل تمدن نوین اسلامی شکست خواهیم خورد. دولت اسلامی و نظام اسلامی ، فقط به داشتن پسوند اسلامی در پایان آن نیست، باید محتوایش هم اسلامی باشد. کارگزارانش نیز باید بر پایه الزامات دولتمردان دولت اسلامی عمل نمایند.

از مهمترین ویژگی های دولت اسلامی این است که میبایست از مظلومین و مستضعفین ، چه در داخل مرزهای جغرافیایی و چه در خارج ، در مقابل مستکبرین و ظالمان حمایت نماید.

چنان که خداوند در قرآن کریمش وظیفه دولتمردان اسلامی را چنین فرموده :

الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ   -  سوره مبارکه الحج آیه ۴۱

همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست!

و حسین بن علی (ع) نیز برای تشکیل چنین دولتی قیام نمود؛ چرا که خداوند رسالت انبیا و اولیائش را اقامه قسط و رعایت انصاف در جامعه قرار داد.

لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ - سوره مبارکه الحديد آیه ۲۵
ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم، قیام به عدالت کنند.

یعنی دولت اسلامی می بایست زمینه بروز و ظهور همه استعدادها را برای آحاد جامعه فراهم نماید، اما متأسفانه شاهد عدم توزیع عادلانه ثروت و امکانات به منظور شکوفایی استعدادها بر پایه عدالت اجتماعی هستیم. گرچه اقدامات و پیشرفت هایی صورت گرفته است، اما همان گونه که رهبر انقلاب فرموده اند، با وضعیت مطلوب عدالت در نظام اسلامی فاصله داریم.

لازمه تحقق عدالت اجتماعی ، الگو بودن خود کارگزاران دولت اسلامی، در بین مردم بودن و ساده زیستی آنان است . چرا باید خانه های مسئولین در مناطق مرفه نشین شهرها باشد؟! سبک زندگی اشرافی برخی از مسئولین، فارغ از جناح بندی های سیاسی ، بیشترین لطمه را به انقلاب وارد نموده است. در مسئله فیش های نجومی و سایر موضوعات مطرح شده، مسئله ، قانونی بودن و یا
نبودن آن ها نیست، بلکه بی عدالتی صورت گرفته در آن هاست .

یکی از راهکارهای بهبود وضعیت عدالت اجتماعی ، شفاف شدن میزان درآمد و وضعیت مالی کارگزاران ، قبل و بعد از قبول مسئولیت است. این امر می تواند موجب افزایش اعتماد آحاد جامعه نسبت به دولت اسلامی گردد. فسادهای اقتصادی پی در پی ، حاکی از وجود اقتصاد فسادپرور است که باید با آن مبارزه کرد. مسئله ما مبارزه با اقتصادی است که در آن یک نفر می تواند یک صد و پنجاه میلیارد تومان از سرمایه های نظام بانکی را در اختیار داشته باشد، اما هنگام پرداخت وام ده میلیون تومانی ازدواج ، بهانه کمبود منابع مطرح می شود.

در آستانه شهادت شهید حسین فهمیده قرار داریم. تجربه 8 سال دفاع مقدس، مصداق عینی آیه شریفه ی : كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ (سوره مبارکه البقرة آیه ۲۴۹) است که به ما آموخت تنها با اعتماد به صدق وعده الهی و اتکا به ظرفیت های داخلی، می توان به نصرت و پیروزی دست یافت. تجربه برجام نیز نشان داد که صرف مذاکره با قدرت های استکباری بدعهد و زورگو، منافع ما تامین نخواهد شد و بر سر پیمان و عهد خود نخواهند ماند. 

جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی که امروزه علیه ملت ما به راه افتاده است ، ادامه همان جنگ8 ساله و توسط همان دشمن است. و چه زیبا فرمودند که خدای دفاع مقدس، خدای عرصه اقتصاد هم هست، به شرط این که ما مثل همان رزمنده ها باشیم و همانند آن ها با وجود تمام دشمنی های دنیای استکبار ، بر اصول و آرمان های خود ، مقاومت و پایداری نماییم.

بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، انحراف از برخی آرمان ها و اصول انقلاب است. و از همه مهم تر از بین رفتن روحیه انقلابی در بین مسئولین حوزه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی می باشد. حال آن که ، تفکر انقلابی ، آرمان خواهی و روحیه جهادی ، عامل اصلی پیشرفت خواهد بود. با کمال تاسف شاهدیم برخی از مسئولین دولت اسلامی در مرفهترین منازل ساکنند و با لوکس ترین خودروها در سطح شهر تردد می کنند به راستی آیا آن ها قدرت درک وضعیت و مشکلات مردم جامعه را خواهند داشت؟ چه رسد به توانایی حل آن ها؟ مگر  فرمایش امام راحلمان را فراموش کرده ایم که فرمودند: اگر مسئولان ما خوی اشرافی گری گرفتند، فاتحه انقلاب را باید خواند.

نمارگزاران محترم، یکی از وظایف ما انتخاب افراد ولایت مدار ، ساده زیست و دارای روحیه جهادی و انقلابی برای تصدی مسئولیت های نظام اسلامی است. که این وظیفه ، پس از انتخاب نیز با نظارت بر عملکرد مسئولین و نمایندگان ، ادامه می یابد.
 اصل هشتم قانون اساسی ، مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است که طبق آن مردم باید ناظر بر عملکرد مسئولین باشند تا امکان خطای آن ها کمتر شود. لازمه این امر نیز انتقاد پذیری و شفافیت عملکرد مسئولین است.

در پایان بر خود لازم می دانیم از رهبر فرزانه انقلاب به منظور ایجاد فتح باب جهت نطق دانشجویان انقلابی و مطرح کردن صریح مسائل روز و تحلیل های خود ، تشکر و قدر دانی نماییم؛ چرا که تریبون های نماز جمعه باید هدایت گر جامعه اسلامی به سمت اهداف خود باشد. ضرورت حضور ما یادآوری آرمان های ترسیم شده انقلاب توسط آن ابراهیم زمان، خمینی کبیر است؛ زیرا به هر میزان که از این آرمان ها فاصله گرفته ایم، در حقیقت از مسیر انقلاب عقب افتاده ایم.

در پایان گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، شهدای کربلا، شهدای انقلاب اسلامی و منا و به خصوص مدافعان حریم ولایت، همانانی که امنیت و آرامش امروز خود را مدیون جانفشانی ها و از خودگذشتگی خود و خانواده های جلیل القدرشان هستیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
انتهای پیام/
 
 
ارسال نظرات