خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان گرمسار گفت:‌ آمادگي، آموزش و آينده پژوهي سه موضوع و اولويت مهم در امر پدافند غيرعامل محسوب مي شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۰۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، جلسه پدافند غیر عامل با حضور ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان، داریوش طاهری فرماندار گرمسار و برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

داریوش طاهری فرماندار شهرستان گرمسار در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و اهل بیت آن حضرت اظهار داشت: آمادگي، آموزش و آينده پژوهي سه موضوع مهم در امر پدافند غيرعامل است؛ تمامی بخش ها و دستگاه های اجرایی شهرستان موظف هستند فعالانه وارد عمل شوند و حضور بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت پدافندغیرعامل افزود: دشمنان نظام از روزهای ابتدایی پيروزي انقلاب اسلامي با استفاده از ابزارهاي گوناگون و با اقداماتی يک‌جانبه، سعی در ضربه زدن بر پيكره نظام مقدس جمهوري اسلامی ایران داشته است و تا به امروز نيز اين اقدامات دشمن ادامه دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات علنی، دشمن اقدامات و عمليات پشت پرده و پنهاني را با استفاده از ابزارها و سيستم هاي جاسوسي اعم از شنود مكالمات تلفني، فضاهای مجازی و حملات سايبری مي پردازد و ما باید برای مقابله با آنان به پدافند غیرعامل اهمیت و جایگاه ویژه ای دهیم.

وی با تأکید براینکه همفکری، هم انديشي و قرابت مديريتي در گرمسار براي موضوع پدافند غيرعامل ضروري است، افزود: تعامل و هم انديشي ميان مجموعه مديران و كارشناسان در امر پدافند غيرعامل و همچنين اجراي مانورهاي عملياتي مانند مانورهاي آب و برق می‌تواند در افزايش ضريب آمادگي شهرستان در برابر تهديدات دشمن مؤثر واقع شود.

طاهری همچنين با بيان اينكه پدافند غيرعامل، صرفا شامل حوادث غيرمترقبه نمي شود،تصریح کرد: در موضوع پدافند غيرعامل ما عموما با يك دشمن بيروني روبرو هستيم و عمده تفكر ما نيز بايد بر روي مقابله با اقدامات و تهديدات دشمن در ضربه زدن به زيرساخت هاي حساس و حياتي كشور باشد.

در پایان این جلسه مسئولین حاضر گزارشی از اجرای مانور هاو برنامه ریزی انجام شده توسط دستگاه متبوع خود در حوزه پدافند غیر عامل و آمادگی در زمان بحران ها را بیان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها