خبرهای داغ:
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنرمندان آذربایجان شرقی رشادت های مدافعان حرم را به تصویر می کشند.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۴۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم در هشترود، اظهار داشت: برگزاری جشنواره های موضوعی برای تمرکز و پرداختن بیشتر به موضوعی خاص است و این جشنواره نیز در راستای تبیین رشادت های مدافعان حرم با زبان تاثیرگذار هنر برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره های موضوعی با محوریت هنر ارزش مدار زمینه ساز تولید آثاری فاخر و تاثیرگذار است .

محرمی گفت: جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم به یاد شهید مدافع حرم هشترودی «اسماعیل کریمی اصل» در پنج رشته شعر، نقاشی، عکس، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی برگزار می شود .

وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت و همچین ارج نهادن به رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم در محورها و موضوعاتی شامل نقش تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در هدایت محور مقاومت،ترسیم چهره زیبای مدافعان و شهدای مدافع حرم، نقش ایران و حزب‌الله در محور مقاومت، نمایش مقاومت مردم سوریه، عراق، یمن و فلسطین در برابر گروه‌های تروریستی و اشغالگران، ترسیم چهره حامیان تروریست‌ها نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان و ترسیم چهره گروه‌های تروریستی منطقه نظیر داعش و جبهه النصره برگزار می شود.

براساس این گزارش در بخش عکس هر عکاس می تواند ١٠ قطعه تک عکس در موضوعات جشنواره ارسال و در بخش شعر نیز علاقه مندان می توانند اشعار خود را بامحوریت موضوعات جشنواره ارسال کنند.

در بخش نقاشی هر هنرمند می تواند سه اثر تولیدی را با تکنیک آزاد و در اندازه ٥٠*٧٠ ارسال، همچنین در بخش نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی هر هنرمند می تواند سه اثر را از فیلمنامه ها و نمایشنامه هایی که تاکنون از آن نمایش یا فیلمی ساخته نشده و یا در جایی چاپ نشده است را با تایم تقریب ١٥ دقیقه به دبیرخانه ارسال کند.

علاقه مندن می توانند آثار خود را تا 30 آذرماه به دبیرخانه جشنواره واقع در هشترود، خیابان امام، روبروی حوزه علمیه برادران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ هشترود ارسال کنند.

جشنواره یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود، فرمانداری هشترود، بسیج هنرمندان استان و سپاه هشترود برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها