عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عملکرد مبادی رسمی ورود کالا به کشور و نبود رویه واحد برای ترخیص کالا گفت در یکی از گمرکات برای ترخیص دو دستگاه حفاری کاملا یکسان ۶ میلیون دلار اختلاف ارزش در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۵۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی  گفت: بعضا ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات کشور انجام می شود. به نظر میرسد سازوکار مشخصی برای مقابله با قاچاق در این مبادی وجود ندارد.

وی افزود، البته حرکت به سمت سیستمی شدن امور تجارت کشور میتواند سهم مهمی در کاهش حجم قاچاق کالا در کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از دلایل عمده درجا زدن کشور در حوزه تولید معضل قاچاق کالاست که تا برای این موضوع چاره اندیشی دقیق و حساب شده ای صورت نگیرد نمیتوان روی پیشرفت حساب ویژه ای باز کرد.

خادمی ادامه داد، برای صنایعی مثل موشک که در شرایط فعلی  امکان واردات و قاچاق وجود ندارد، پیشرفتهای خوبی صورت گرفته است اما امروز برای تولید محصول وارداتی پارچه موشک مشکل داریم.

نماینده مردم ایذه در مجلس شواری اسلامی تاکید کرد، در شرایط فعلی  وضعیت بسیار بدی بر مبادی رسمی ورود کالا و گمرکات کشور حکم فرماست. یکی از مشکلات نبود رویه واحد برای ترخیص کالاست.

وی افزود،  بنده به عنوان یکی از فعالین حوزه صنعت نفت، در زمان مسئولیت خود  اقدام به واردات دو دستگاه حفاری کردم، نکته جالب آنجا بود که برای دو دستگاه کاملا مشابه دو کارشناس متفاوت اقدام ارزشگذاری نموده و برای یکی  از دستگاهها 1.5میلیون دلار و  دستگاه دیگر 7.5 میلیون دلار قیمت گذاری شد.

خادمی گفت: این موضوع برای ما عجیب بود که چگونه در بازه زمانی مشخص  برای دو دستگاه کاملا یکسان در روند ارزش گذاری 6میلیون دلار اختلاف ارزش در نظر گرفته شده است.

خادمی ادامه داد، این اختلاف هزینه در ترخیص دو دستگاه به دیدگاههای مختلف دو کارشناس بستگی داشت، مطمئن باشید با این روند پیشرفت برای کشور محقق نخواهد شد.

ارسال نظرات