خبرهای داغ:
جانباز و پیشکسوت کوهنوردی استان قم:

فعالیت‌های خودجوش گروه‌های کوهنوردی در قم/قلیان‌سراها از باشگاه‌های ورزشی بیشتر شده است

جانباز و پیشکسوت کوهنوردی استان قم با انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان به ورزش کوهنوردی گفت: این بی‌توجهی موجب شده تعداد قلیان‌سرا‌ها در شهر بیشتر از باشگاه‌های ورزشی باشد.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۶۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی آرمیده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، به تشریح نحوه ورودش به ورزش کوهنوردی و مشکلات این ورزش در استان قم پرداخت و اظهار کرد: از سال 1360 در جبهه‌های غرب کشور با توجه به مناطق کوهستانی و صعب العبور کردستان و مریوان به ورزش کوهنوردی علاقه‌مند شدم و بعد از جنگ تحمیلی در سال 1370 این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کردم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی جسمی یکی از شرایط کوهنوردان است، ادامه داد: ورزش کردن مستمر در طول هفته از واجبات هر فرد به ویژه ورزشکاران و کوهنوردان است، من نیز در طول روز یک ساعت ورزش صبحگاهی انجام می‌دهم، در طول هفته سه شب ورزش شبانگاهی دارم و به صورت هفتگی صبح‌های جمعه با همنوردان قمی در گروهی که دارم عازم ارتفاعات استان قم و یا برخی استان‌های دیگر شده و به کوهنوردی می‌پردازم.

این کوهنورد پیشکسوت قمی با اشاره به هزینه‌های بالای کوهنوردی حرفه‌ای، بیان کرد: تمام هزینه‌های گروه کوهنوردی و ورزش حرفه‌ای را خودم تقبل می‌کنم. شخصاً اعتقاد دارم که سلامتی خود را از کوهنوردی به دست آورده‌ام و اگر ورزش نمی‌کردم با توجه به مجروحیت‌هایی که در جنگ داشتم باید همه این هزینه‌ها را صرف درمان می‌کردم.

آرمیده افزود: اشاعه ورزش در جامعه آن طور که باید، پیگیری نمی‌شود و این بی‌توجهی موجب شده تعداد قلیان‌سرا‌ها در شهر بیشتر از باشگاه‌های ورزشی باشد و ما همانطور که در جنگ تحمیلی احساس مسؤولیت کردیم اکنون نیز آن احساس مسؤولیت را به شکلی دیگر داریم و در تلاش هستیم که برای اشاعه فرهنگ ورزش به ویژه در جوانان آنچه در توان داریم انجام دهیم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی فدراسیون و هیأت کوهنوردی استان قم به رشد و ترویج این ورزش عنوان کرد: فدراسیون کوهنوردی هیچ کاری برای کوهنوردان استان انجام نمی‌دهد و صرفا برای گرفتن بودجه گزارش‌های مالی گروه‌های کوهنوردی را از ما دریافت می‌کند و تمام فعالیت‌های گروه‌های کوهنوردی در قم به صورت خودجوش بوده و فقط فدراسیون در برخی موارد به صورت پل ارتباطی میان مربیان و سرپرستان گروه‌های کوهنوردی عمل می‌کند.

این جانباز قمی در ادامه به صعود‌های داخلی و خارجی خود اشاره کرد و گفت: بنده 16 بار به قله دماوند صعود کردم و در بین قله‌های داخلی اشترانکوه، سهند، سبلان و دیگر ارتفاعات کشورمان و از بین قله‌های خارجی به قله آرارات ترکیه نیز یک بار صعود داشته‌ام.

آرمیده گسترش ورزش به ویژه کوهنوردی بین مردم را نیازمند توجه ویژه مسؤولان عنوان کرد و افزود: کوهپیمایی از جمله ورزش‌هایی است که می‌توان آن را به صورت خانوادگی برگزار کرد و اگر مسؤولان ورزش استان صبح‌های جمعه اتوبوس‌هایی در میادین شهر قرار بدهند تا گروه‌های کوهنوردی بدون دغدغه بتوانند به محل‌های مورد نظر برای اجرای برنامه برسند و فعالیت ورزشی خود را انجام دهند مطمئنا خانواده‌های زیادی برای شرکت در این برنامه‌ها حاضر خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار