خبرهای داغ:
دبیر همایش هنر و تبلیغ گفت: هنرهای ادبی، نمایشی و تصویری زمینه‌های بسیار گسترده‌ای در انتقال پیام دارد.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۶۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابراهیم سلیمانی اظهار کرد: در ارتباط با نقش هنرهای تجسمی در انتقال پیام باید به جنبه‌های مختلف آن توجه کرد. شیوه‌های بیانی مفاهیم در قالب هنرمندانه قطعا می‌تواند تأثیرگذار‌تر باشد.

وی با بیان اینکه هنرهای تجسمی می‌تواند با تمام انسان‌های جهان ارتباط مستقیم برقرار کند، گفت: هنرهای تجسمی با توجه به اینکه رشته‌های مختلفی را دارد، دامنه بسیار وسیعی از مخاطبین را در بر می‌گیرد و به دلیل بیان تصویری با تمام انسان‌ها در تمام جهان می‌تواند ارتباط مستقیم برقرار کند و نیازی به ترجمه و شیوه‌های معادل سازی نیست.

دبیر همایش هنر و تبلیغ به مزیت‌های برگزاری جشنواره‌های تخصصی از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات در طول سال پرداخت و تصریح کرد: از این منظر در حوزه مقدسه قم سال‌هاست که مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کلاس‌های آموزش هنرهای تجسمی را دایر کرده است که با برگزاری جشنواره‌های عکاسی و هنرهای تجسمی، به شکل تخصصی در تمام رشته‌ها مثل طراحی، نقاشی و گرافیک هم از طلاب فاضل حوزه‌های علمیه که آموزش دیده‌اند بهره می‌گیرد و هم آثار فاخر در این حوزه را از سراسر کشور در قالب جشنواره‌ها و مسابقات جمع آوری می‌کند و در معرض دید فضلا در قم قرار می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه هیچ اثر فرهنگی را نمی‌بینیم که در قالب یکی از رشته‌های هنری عرضه نشده باشد، گفت: صرف نظر از فضاهای تجسمی، در سایر گرایش‌های هنر هم این تجربه‌ها را در حوزه داشته‌ایم و هنرهای ادبی، نمایشی و تصویری هم زمینه‌های بسیار گسترده‌ای در انتقال پیام دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و فضلا غیر از اینکه در قالب منبر، وعظ و خطابه از دیرباز نسبت به انتقال پیام اقدام می‌کردند، امروزه از تمام قالب‌های هنری برای انتقال پیام استفاده می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها