جمال شورجه گفت: کار در حوزه فرهنگ زمانبر است که با توجه به اینکه صالحی امیری تخصص لازم را در این حوزه ندارد باید از نیروهای دلسوز بهره ببرد تا آن ۲ محوری که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند، اجرایی شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۷۰۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون درباره معرفی سیدرضا صالحی امیری برای تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حسن روحانی رییس دولت یازدهم پیش از این هم آقای صالحی امیری را به عنوان وزیر برای وزارتخانه ورزش و جوانان معرفی کرده بود که او نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. البته شاید با توجه به اینکه رنگ و بوی مجلس در این دوره تغییر کرده است، روحانی می‌خواهد مجدداً شانس خود را امتحان کند.

وی افزود: به هر حال در ۸ ماه باقی‌مانده به پایان دوره ریاست جمهوری حسن روحانی فکر نمی‌کنم کار جدی در حوزه فرهنگ صورت بگیرد. زیرساخت‌های جامعه ما به گونه‌ای است که باید کارهای اساسی در آن انجام شود و این امر نیازمند برنامه‌ریزی طولانی است. صالحی امیری در این مدت کوتاه که ممکن است منصب وزارت را بر عهده بگیرد باید از یک مشاوره قدرتمند هنری برخوردار باشد در غیر این صورت برای نکات مهمی که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به آنها اشاره کرده‌اند و به خصوص ولنگاری فرهنگی که بر آن تأکید دارند، نمی‌توان چاره‌ای اندیشید.

این کارگردان با تاکید بر لزوم داشتن برنامه‌ریزی درازمدت در حوزه فرهنگ بیان کرد: من فکر نمی‌کنم در این چند ماهه‌ای که به پایان دولت روحانی باقی مانده است بتوان این موضوع را حل کرد.

شورجه عنوان کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری اشاره کردند که چرا در حوزه فرهنگ کارهایی که باید انجام شود، نمی‌شود و کارهایی که نباید انجام شود، انجام می‌شود؛ بنابراین قطع به یقین صالحی امیری در صورت رسیدن به منصب وزارت باید از مشاوره‌های قدرتمند افرادی که شناخت کافی نسبت به حوزه فرهنگ و نقاط ضعف و قوت آن دارند، برخوردار باشد. او باید از کارشناسان دلسوز انقلاب و آرمان‌های امام راحل استفاده کند و از افرادی که در این زمینه تجربه دارند، بهره ببرد تا بتواند معضلات فرهنگی را رفع و فرهنگ ما را بومی کند.

کارگردان فیلم «سی و سه روز» در پایان خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ نیاز به یک پاکسازی و پالایش جدی دارد و این امر با به کارگیری نخبگان جامعه و مشاوران دلسوز آن انجام می‌شود. کار در حوزه فرهنگ زمانبر است که با توجه به اینکه صالحی امیری تخصص لازم را در این حوزه ندارد باید از نیروهای دلسوز بهره ببرد تا آن ۲ محوری که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند، اجرایی شود. این محورها شاخصه‌های اصلی مبانی انقلاب و رویکرد استراتژیک نظام است و باید به آن توجه کرد.

ارسال نظرات