زندگی شهید مدافع حرم حامد جوانی؛

کتاب «شبیه خودش» رونمایی شد

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت، کتاب «شبیه خودش» نوشته حسین شرفخانلو درباره زندگی شهید مدافع حرم حامد جوانی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۷۲۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، حسین شرفخانلو نویسنده و مؤلف در نشست معرفی کتاب شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی با معرفی کتاب «شبیه خودش»، اظهار داشت: این کتاب در مورد شهید مدافع حرم حامد جوانی است، علت انتخاب این شهید به خاطر برخی مؤلفه های خاص و جذاب در این شهید بوده است.

وی ادامه داد: در مشورتهای گوناگون با همکاران به این نتیجه رسیدیم که از میان شهیدان مدافع حرم، حامد جوانی سوژه‌‌ خوبی برای اولین اثر در این نوع است، از این رو در گفت‌‌وگو با خانواده‌‌ حامد و دوستان و همرزمانش به گردآوری مطالب این شهید مدافع حرم پرداختیم.

این نویسنده و مؤلف با بیان اینکه «شبیه خودش» داستان زندگی شهید حامد جوانی از زمان تولد تا شهادت و بعد از آن را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: آغاز داستان مربوط به ازدواج جعفر و حمیده پدر و مادر شهید است، اما در اثنای متن توانستیم چرایی درگیری‌ها در سوریه و دید سیاسی نسبت به آن را به عنوان یک جنگ اعتقادی نه جغرافیایی بیان کنیم.

وی استقبال مردمی به خصوص نهادهای فرهنگی از این اثر را از امتیازات ویژه این اثر دانست و گفت: ساخت مستند «شبیه خودش» و ترجمه‌‌ این اثر به زبان فرانسه توسط طلاب حوزه علمیه قم، از جمله تلاش‌هایی است که از برکات این اثر بزرگ به حساب می‌‌آید.

وی  علت حجم اندک کتاب را گسترش ‌ذائقه های ساندویچی در میان مردم دانست و گفت: متاسفانه کتابهای قطور مورد استقبال مردم قرار نمی‌‌گیرد، بنابراین در راستای دغدغه‌‌های فرهنگی در خود سراغ دارم، نمی‌‌توانستم معطل مسؤولان بمانم تا در این راستا گامی بردارند بلکه باید منطبق بر فضای جامعه اقدام می‌‌کردم.

صاحب اثر «شبیه خودش» با اشاره به علل دیگر حج اندک کتاب، افزود: البته علاوه بر این به موجب امنیتی بودن مساله‌‌ مدافعان حرم، از بیان بسیاری از موضوعات و حتی نام رزمندگان مدافع حرم که دوستان حامد بودند، معذور بودیم و این خود تاثیر زیادی بر حجم مطلب می‌‌گذاشت.

وی با اشاره به برنامه های آتی در خصوص معرفی و ترویج این کتاب در استان، ابراز داشت: «شبیه خودش» با گذشت دو ماه از اولین چاپ، به چاپ دوم رسیده و به زودی با تصویب اداره کل کتابخانه های آذربایجان شرقی، در کتاب خانه های عمومی استان توزیع می‌‌شود.

گفتنی است حسین شرفخانلو دو اثر دیگر «اشتباه می‌کنید من زنده‌‌ام» و «درضیه» را نیز در کارنامه‌‌ نویسندگی خود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار