خبرهای داغ:
هاشمی در سومين جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان شاهرود گفت: در سايت بهين ياب بيش از ۳۴۵ نفر متقاضيان شاهرودي ثبت نام كرده اند كه تاكنون به بيش از ۶۰ واحد به مبلغ ۵۱۰ ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۵۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سومين جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گزاري شهرستان شاهرود با حضور معاون استاندار و فرماندار و مسئولین ادارات مربوطه در سالن جلسات فرماندار شاهرود برگزار شد.

در این جلسه سید محمدرضا هاشمی در سخنانی اظهار کرد: از ابتداي سال تا ۹۵/۸/۱ بيش از ۱۵۵۶ نفر جهت دريافت تسهيلات اشتغال، ازدواج و ... در صندوق كارآفرين اميد ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد ۴۱۸ نفر شاهرودي مي باشند كه توسط اين صندوق مبلغ ۱۰۱ ميليارد و هشتصد و چهل و شش ميليون ريال در سطح استان پرداخت شده كه از اين مبلغ بيش از ۳۳ ميليارد و پانصد و شصت ميليون ريال به متقاضيان اين شهرستان پرداخت شده است.

معاون استاندار سمنان افزود: از مجموع ۱۷۳۰ واحد ثبت نام واحدهاي صنعتي و كشاورزي در سايت بهين ياب بيش از ۳۴۵ نفر متقاضيان شاهرودي ثبت نام كرده اند كه تاكنون به بيش از ۶۰ واحد به مبلغ ۵۱۰ ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است و اين روند به جهت تقويت واحدهاي توليدي ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به اين كه يكي از سياست هاي دولت نگاه ويژه به بحث اشتغال پايدار است بیان کرد: امروزه اهميت اشتغال بر كسي پوشيده نيست و انتظاري كه از دستگاههاي اجرائي شهرستان در حوزه اشتغال داريم اين است كه نسبت به شناسائي پتانسيل ها و استعدادها و منابع شهرستان در زمينه كسب و كار اقدام و مشاغلي كه داراي بازار كار مناسب هستند را شناسائي نموده و به دبيرخانه اعلام تا نسبت به مهارت آموزي و معرفي متقاضيان اقدام گردد.

هاشمي تصریح کرد: هدف از برگزاري اين جلسه گزارش دستگاههاي اجرايي در خصوص ايجاد اشتغال ثبت شده در سامانه ملي رصد و مشاغل خانگي است چرا كه در راستاي اهميت آمار صحيح لازم است، دستگاههاي اجرائي نسبت به ثبت آمار در سامانه رصد اهتمام جدي داشته باشند چرا كه اهميت توجه به مشاغل خانگي كه باعث اشتغال پايدار در روستاها و جلوگيري از مهاجرت و حاشيه نشيني شهرها مي شود.

در پايان فرماندار شاهرود ازعملكرد ارزشمند صندوق كارآفرين اميد شهرستان شاهرود در سطح استان سمنان تقدير كرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها