فرمانده سپاه، فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده و حضرت مریم شهرستان دامغان، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۵۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، امام جمعه دامغان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره بسیجی 13 ساله شهید حسین فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز کشور، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان بیشترین تعداد شهدا و رزمندگان ما را در طول دوران دفاع مقدس شامل می‌شدند و امام راحل اعتقاد راسخی به جوانان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خواست رهبر انقلاب و مجموعه نظام اسلامی از این قشر تأثیرگذار نیروی ولایی بسیج را بصیرت افزایی به‌ویژه در بین نسل آینده‌ساز کشور عنوان‌کرد و گفت: نوجوانان اصلی‌ترین نقطه هدف دشمن در تهاجم فرهنگی و اعتقادی هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه رزمندگان ما در طول هشت سال نبرد سخت و بی‌امان با دشمن حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند، افزود: اما امروز جبهه تغییر کرده است، جوان و نوجوان ما همانگونه که به آسانی به اطلاعات روز دنیا دسترسی دارد، در معرض آسیب‌های فراوانی نیز قرار گرفته، نبرد امروز در خاکریزهای جبهه فرهنگی است.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه تقوا می‌تواند آینده‌سازان کشور ما را در برابر هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی بیمه کند، خاطر نشان کرد: متأسفانه دشمن به تمامی مرزهای فرهنگی ما نفوذ کرده و اگر جامعه ما با تقوا نباشد، جوانان هوشیار و عالم به زمان نداشته باشیم بی تردید آسیب‌های فراوانی را در حوزه جنگ نرم و هجمه اعتقادی دشمن متحمل خواهیم شد.       

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خطاب به دانش آموزان گفت: اباالفضل العباس(ع) را در اطاعت از خدا و ولی خدا و بصیرت الگوی خود قرار دهید، به روز باشید، روحیه انقلابی را در خود تقویت کنید و نیروهای انقلابی پرورش دهید، در برابر نفوذ دشمن هوشیار و همیشه در صحنه باشید، مسجد و محراب و جمعه و جماعت را فراموش نکنید و بدانید شما هستید که می‌توانید مشکلات جامعه را حل کنید، همانا پیروزی صالحان وعده تخلف ناپذیر قرآن است.

نشست معرفتی "رهبر کوچک " در مدارس دامغان برگزار می‌شود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان دامغان نیز در این دیدار در تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این هفته از جمله به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس دامغان، گفت: نام‌گذاری این هفته به این عنوان نشانه اهمیت نهادینه شدن گفتمان بسیج و فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل آینده‌ساز کشور است.

مهدی خواجه زاده برگزاری نشست معرفتی بصیرتی " رهبر کوچک " در سطح مدارس این شهرستان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: روز 13 آبان به حق روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است و در این هفته نشست‌های با موضوع اشاعه روحیه و گفتمان استکبار ستیزی در مدارس از سوی واحدهای بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود.

خواجه زاده نشر تفکر ناب بسیج با شاخص‌های عملکردی مطلوب و مشخص در دوران دفاع مقدس و پس از آن با نگاهی ولایی و هدف خدمتگذاری به مردم و نظام اسلامی را بهترین مسیر برای اعتلای جامعه در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: همایش تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در فرمانداری دامغان برگزار خواهد شد.

وی دیدار جمعی از فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی برادران و خواهران با حجت الاسلام والمسلمین حسینیان امام جمعه دامغان، حضور بر تربت پاک شهیدان و تجدید پیمان با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب اسلامی، حضور حلقه‌های صالحین دانش آموزی در نماز جمعه و دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده شهرستان دامغان با تأکید بر اهمیت حضور گسترده اقشار مختلف مردم آگاه شهرستان در راهپیمایی باشکوه 13 آبان بالاخص دانش آموزان خاطر نشان کرد: اعزام سخنران از سوی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده به مدارس با هدف تبیین و تعمیق استکبار ستیزی و انقلابی‌گری، حضور یکپارچه بسیجیان در راهپیمایی 13 آبان و تهیه و قرائت بیانیه از دیگر برنامه‌های مدون شده برای این هفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها