فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه یاد شهدا باید همیشه گرامی داشته شود گفت:امروز کشور ایران از نظر نظامی بسیار مقتدر بوده و از این لحاظ در دنیا مطرح است.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۷۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، سردار "جلیل بابازاده" امروز در یادواره 168 شهید والامقام بسیج عشایری در اصلاندوز با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت:شهدا انسانهایی هستند که در زمان جنگ صدای "هل من ناصر" امامشان را شنیدند و از شمالی ترین نقطه کشور به جنوبی ترین نقطه آن شتافتند و به ندای امام (ره) لبیک گفتند و برای دفاع از سرزمینشان جانشان را فدا کردند.

وی افزود: ما سه گونه فرصت داریم؛ فرصت سازی، فرصت سوزی و فرصت طلبی. شهدای ما فرصت ساز شدند و در جایی که نیاز به حضورشان بود با تمام وجود جان خود را فدای اسلام و ایران ساختند و بدان جهت است که امروز ما در آرامش زندگی می کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت:کسانی که فرصت سوز بودند و زمانی که امام (ره) ندای هل من ناصر ینصرنی را سردادند ، اینان به ندای امام پاسخ ندادند و فرصت را از دست دادند و کسانی هم که فرصت طلب بودند در زمانی که کشور شدیداً مورد تهدید دشمن قرار داشت و منافقین علمداران امام (ره) را ترور و شهید می کردند، به قولی روشنفکران غربی نیز به مخالفت با امام (ره) می پرداختند، سربازان گمنام امام زمان (عج) از فرصت استفاده کردند و در برابر دشمنان ایستادند.

بابازاده در ادامه گفت: زمانی که بهترین و پاکترین انسانها شهید می شدند، کسانی هم که فرصت طلب بودند به خارج از کشور فرار کردند و به قول خودشان به ادامه تحصیل پرداختند و بعد از پایان جنگ به کشور بازگشتند و من از کسانی که دعوای قومیتی به راه می اندازند می پرسم که وقتی شهید باکری، شهید شاپور برزگر و ... شهید می شدند شما کجا بودید؟! یا شهید تجلایی وقتی که سوسنگرد داشت سقوط می کرد توسط لشکر 92 زرهی با امکانات خیلی کم ، تمام آذربایجان شرقی را جمع می کند و در آن زمان حرف تاریخی می گوید:« اینکه در طول تاریخ عهدنامه های بسیاری امضاء شده است اما ما با هم پیمان شهادت می بندیم تا سوسنگرد سقوط نکند تا کردستان سقوط نکند تا کشور سقوط نکند».

وی افزود: هر کس که خالصانه برای نظام و برای اسلام و ایران جان خود را از دست بدهد همواره زنده است و کسانی که خواری ما را می خواهند و نابودی علمای ما را می خواهند کوردل هستند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مورد ناامنی شهر بانه در سال 1360 تا 67 و 68 نیز سخن گفت و آن زمان این شهر را با زمان حال مقایسه کرد که تا چه اندازه این شهر امن گشته و این همه امنیت حاصل خون پاک شهیدان است.

سرداربابازاده در ادامه از شهید خاوندی از اهالی شهر مرزی بیله سوار که شجاعانه در عملیات کربلای 5 که یکی از سخت ترین عملیات ها به شهادت رسیده بود نیز یاد کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: هر کس شهدای عشایر را درک کند و سخنان امام (ره) را بفهمد امروز بر دستان پینه بسته عشایر بوسه می زند. و من امروز به عنوان سرباز کوچک آمده ام تا بگویم: من خاک پای تمام شهدای عشایر و خدمتگذاران این سرزمین هستم.

وی در ادامه از دو خصوصیت حضرت عباس (ع) گفت؛ که یکی وفاداری بود و دیگری اطاعت . وفای حضرت زمانی بود که در شدیدترین لحظه نیز لب به آب نزدند و اطاعتشان زمانی بود که وقتی امام حسین (ع) فرمان دادند که آب بیاورد، ایشان اطاعت کردند.

بابازاده گفت:شش ساعت پایداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) نشانه اطاعت و وفاداری مردم به رهبرشان و به کشورشان و نیز نشانه ارادت مردم به ائمه (ع) است که ما هر چه داریم همه را از لطف ائمه معصومین (ع) داریم و به کسانی که در این خطه خدمتگذاری می کنند ارزش و احترام قائل هستیم.

وی افزود:ما نباید از منافقین غافل باشیم و کشور ما نباید مانند کشور عراق و سوریه و یمن ناامن باشد . باید مانند شهید هاشم دهقانی نیا باشیم ، زمانی که پیاده برای زیارت اربعین حسینی (ع) به کربلا می رود و بعد از آن تصمیم می گیرد تا به مدافعین حرم حضرت زینب (س) بپیوندد که به فیض شهادت نائل می شود و بعد از مدتی که جنازه ی پاکش در دست تکفری ها می ماند بعد از مدتها آزاد می شود و به وطن باز می گردد و در خاک اردبیل آرام می گیرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ما به این شهداء افتخار می کنیم و به فرموده مقام معظم رهبری: «زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست » و این گونه مجالس باید با دیگر مجالس فرق داشته باشد و یاد شهدا باید همیشه گرامی داشته شود.

وی همچنین ادامه داد : ما سرباز نظام جمهوری اسلامی هستیم و اگر روزی حضرت زینب (س) با در دست داشتن پیراهن برادرش از میان شهرها و دروازه ها گذشت و از حق برادرش دفاع کرد، امروز ما نیز پیراهن شهید هاشم دهقانی نیا را در دست می گیریم و شهر به شهر و منزل به منزل می گردیم تا دین خویش را به شهدا ادا کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل بااشاره به فرا رسیدن یوم الله 13 آبان ماه گفت: ما باید در 13 آبان امسال، حماسه ای دیگر بیافرینیم و حضور ما مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران از نظر نظامی بسیار مقتدر بوده و از این لحاظ در دنیا مطرح است و ما امروز باید به وصیت نامه شهداء که سخنشان ادامه دادن راهشان بود عمل کنیم و با اجرای اقتصاد مقاومتی همان گونه که امام (ره) فرموده اند که عشایر ذخایر انقلابند؛ باید این ذخایر را حفظ کنیم.

سردار بابازاده در پایان گفت:در مقابل کسانی که وحدت را برهم می زنند بایستیم که اگر وحدت در کشور حاکم باشد کشور مستحکم باقی می ماند و همواره مراقب شبکه های ماهواره ای که روی سقف خانه هایمان قرار دارند باشیم و در جنگ نرم نیز مقاومت کنیم که خداوند همیشه با ماست.

در آغار این مراسم سرهنگ محرم بنیادی فرمانده بسیج عشایری استان به سردار بابازاده و مدعوین و بسیجیان حاضر در یادواره شهدا خیرمقدم گفت.

ارسال نظرات