عباس فلاحی باباجان با بیان اینکه آمار نادرست، کاربردی برای نخبگان اقتصادی ندارد افزود: آمار صحیح، ستون اصلی در خیمه اقتصادی است. تنوع و تناقض آماری، موجب اعتراض بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی است.
کد خبر: ۸۷۶۹۹۱۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴

عباس فلاحی باباجان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،اظهار داشت:چندی پیش هم رهبری معظم انقلاب تاکیدات خاصی نسبت به آمارهای صحیح داشتند تا مسوولان هم نسبت به این مهم از حساسیت لازم برخوردار باشند .

وی با بیان اینکه آمار نادرست، کاربردی برای نخبگان اقتصادی ندارد افزود: آمار صحیح و درست در عرصه اقتصادی، ستون اصلی در خیمه اقتصادی است. تنوع و تناقض آماری، موجب اعتراض بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی است تا بتوانند به شکل صحیح، تمام نیازهای آماری در حوزه انرژی، بازارهای مالی، حمل و نقل، انبارداری، ارتباطات، مسکن، شاخص‌های قیمت، صنعت و معدن بوده است.

فلاحی باباجان خاطر نشان کرد: کارشناسان از گروه‌های اصلی استفاده کنندگان از آمار هستند که به روز نبودن  آمارها و یا ناهماهنگی در آمارها، اقتصاد را دچار خسارت میکند.

وی در خاتمه افزود: اختلاف و تناقض در برخی آمارها مناسب نیست. اینکه دولت اطلاعات را به طور جامع ارائه ندهد یا محرمانه بگذارد این امر موجب بی اعتمادی مردم به نظام خواهد شد که دولت باید تجدید نظر جدی در این خصوص داشته باشد.

ارسال نظرات