آب خوردن نوکران پهلوی نیز سوژه رسانه‌های کودتاست!

وی در مصاحبه‌ای که سال گذشته با روزنامه‌ی قانون داشت ، گفته بود :« اوج آن چیزی که می‌خواستم پیش از انقلاب برایم مقدور شد»!
کد خبر: ۸۷۶۹۹۴۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

در حالی که بسیاری از هنرمندان و فعالان عرصه‌ی فرهنگ در ایران فقط پس از مرگشان مجالی برای حضور در برخی روزنامه‌ها و یا رسانه‌ها پیدا می‌کند عده‌ای دیگر در رسانه‌های زنجیره‌ای به عنوان الگویی برای جوانان در الویت خبری قرار دارند. آیدین آغداشلو یکی از همان‌هاست.

سایت هنر آنلاین بدون اشاره به سوابق آغداشلو با ذوق زدگی از حضور این نقاش در یک کتاب فروشی خبر داد و نوشت : آیدین آغداشلو روز پنج‌شنبه 6 آبان ماه در کتاب فروشی آینده حاضر شد و با دوستداران هنر نقاشی و هنرهای تجسمی دیدار کرد. او در این مراسم در جشن امضای آثارش نیز شرکت کرد و آثار مکتوب خود را برای علاقمندانش امضا کرد.

گفتنی است آیدین آغداشلو شوهر سابق شهره آغداشلو (هنرپیشه ی دوران پهلوی و فیلم های ضد انقلاب) از نقاشان عصر پهلوی است . وی در فاصله‌ی سالهای 1352 تا 1357 از جمله عوامل و کارکنان انجمن فرهنگی ایران و آمریکا بوده است. انجمن فرهنگی ایران و آمریکا به پیشنهاد حسین علاء (نخست وزیر رژیم منحوس پهلوی) و توسط اداره کل فرهنگی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در تهران راه‌اندازی شد. سازمان مرکزی این تشکیلات ماسونی در واشینگتن دی سی بوده و ریاست آن را در سالهای 1352 تا 1357 یکی از جاسوسان شناخته شده‌ی سیا در تهران به نام کاترین کوب بر عهده داشته است. کاترین کوب در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به جرم جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به اسارت گرفته شد.

او که از عوامل فساد و تباهی در تلویزیون پهلوی با سمت تهیه کنندگی و کارگردانی نیز بوده است. در مصاحبه‌ای که سال گذشته با روزنامه‌ی قانون داشت ، گفته بود :« اوج آن چیزی که می‌خواستم پیش از انقلاب برایم مقدور شد

در واپسین روز‌های دی ماه سال قبل آیدین آغداشلو با حضور در سفارت فرانسه در تهران نشان شوالیه‌ را دریافت کرد!

نشان "ملی لیاقت"(شوالیه) برای اولین‌بار در سوم دسامبر ۱۹۶۳ توسط ژنرال "شارل دوگل" رییس جمهور وقت فرانسه نام‌گذاری شد. این نشان دارای 5 درجه بوده که شامل طبقه‌بندی شوالیه، افسر، فرمانده، افسر ارشد و صلیب بزرگ می‌باشد. این نشان به کسانی اهدا می‌شود که دارای دستاوردهای نظامی و غیر نظامی برجسته ای برای دولت فرانسه باشند!!!


ارسال نظرات
آخرین اخبار