مدیر جهاد کشاورزی میناب با اشاره به زیر کشت بودن 2هزار و 800 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیر کشت خیار سبز خارج از فصل گفت: پیش بینی می شود 70هزار تن خیار سبز خارج از فصل در مزارع میناب برداشت شود.‌
کد خبر: ۸۷۶۹۹۷۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به میزان برداشت محصول خیار سبز امسال نسبت به رقم مشابه سال گذشته ، افزود: تولید نسبت به سال گذشته تغییری پیدا نکرده و انتظار می‌رود بیش از ۷۰هزار تن محصول خیار سبز تازه از ۲هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع سطح زیر کشت در شهرستان میناب برداشت شود .

مدیر جهاد کشاورزی میناب با اشاره به میزان تولید ۲۵ تن خیار سبز در هر هکتار از مزارع سطح زیر کشت میناب، گفت: هشت بندی، چراغ‌آباد، توکهور، تلنگ، زردتوچی و راونگ ازجمله نقاط مهم تولید خیار سبز خارج از فصل در سطح شهرستان هستند .

وی برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ترویجی، اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به‌موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع و توصیه‌های فنی به آن‌ها در خصوص مبارزه بیولوژیکی را از عمده فعالیت‌هایی دانست که در جهت تولید این محصول در مزارع این شهرستان نقش مستقیمی ایفا کرده است.

سالاری خاطر نشان کرد: شهرستان میناب رتبه‌ی اول استانی درکشت و تولید خیار سبز خارج از فصل دارد و گفت: از بیستم شهریور ماه امسال ۲هزار و ۸۰۰هکتار از زمین های میناب زیر کشت محصول خیار سبز رفته و برداشت خیار سبز از هم‌اکنون تا اواخر بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی خارج از فصل بودن را یکی از مزیت تولید این محصول بیان کرد و خاطرنشان ساخت: این محصول علاوه بر فروش داخلی به سراسر کشور ارسال می‌شود و برای تهیه محصولات تبدیلی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات