خبرهای داغ:
با عنایت به فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل (۲ آبان لغایت ۹۵/۸/ آبان) و اهمیت بالای این موضوع، جلسه ی آموزشی پدافند غیرعامل شنبه با حضور مدیران مدارس شهرستان برخوار از ساعت در محل سالن کانون شهید باهنر حبیب آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۹۸۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ با عنایت به فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل (۲ آبان لغایت ۹۵/۸/ آبان) و اهمیت بالای این موضوع، جلسه ی آموزشی پدافند غیرعامل شنبه با حضور مدیران مدارس شهرستان برخوار از ساعت در محل سالن کانون شهید باهنر حبیب آباد برگزار شد.

این جلسه از دو بخش تشکیل شد که بخش اول آن مربوط به بحث ارزشیابی فرهنگیان و بخش دوم پدافند غیر عامل با حضور سرهنگ ملک محمودی عضو اداره پدافند غیر عامل استان اصفهان برگزار شد.

ملک محمودی در این جلسه در تعریف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل (Passive Defense) مجموعه اقداماتی است که انجام می‌شود تا در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد.

وی افزود: به بیان دیگر هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی‌انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

عضو اداره پدافند غیر عامل استان اصفهان هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل را کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علیرغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ برشمرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، از پدافند غیرعامل می‌توان به استتار، اختفا و ایجاد سرپناه برای تاسیسات مهم و استراتژیک اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها