خبرهای داغ:
شهردار تبریز در بازدید از بخش‌های مختلف مراحل پیشرفت طرح عتیق، از افزایش ظرفیت‌ پارکینگ این طرح به ۱۶۰۰ خودرو خبر داد و گفت: این افزایش ظرفیت، نقش اساسی در رفع معضل ترافیک در مرکز شهر خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۱۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با قدردانی از تلاش های دو ساله سازمان عمران و عوامل اجرایی در پیشرفت پرشتاب این طرح، خاطرنشان کرد: پارکینگ طرح عتیق در محدوده مرکزی شهر، پیش از این با ظرفیت ۱۳۰۰ خودرو پیش‌بینی شده بود که با نیازسنجی‌های لازم و برخی بازنگری‌ها، به ۱۶۰۰ خودرو افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این ظرفیت قابل‌توجه، نیاز عمده شهروندان را به پارک ایمن و آسوده در محدوده مرکزی شهر برطرف خواهد کرد.

نجفی با اشاره به استقرار ایستگاه شماره ۱۰ مترو در مجاورت این طرح، اظهار داشت: با افزایش ظرفیت این پارکینگ مجهز و زیبا و همچنین با ورود خط یک قطار شهری تبریز به مرکز شهر، شاهد اتفاق مهمی در ایجاد آرامش و روان‌‌سازی ترافیکی در محدوده چارراه شهید بهشتی خواهیم بود.

شهردار تبریز از طرح عتیق به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات کشوری در بازآفرینی محیط شهری یاد کرد و افزود: این طرح که در محدوده‌اي به وسعت پنج هکتار اجرا شده و سال گذشته جایزه جهانی خشت‌طلایی از آن خود کرده‌ است که نقش ارزنده ای در دگرگونی سیمای مرکزی شهر داشته ‌است.

وی تاکید کرد: خرسندیم که تاثیرات چند بعدی این طرح ارزشمند، در محدوده‌ای حاصل شده که در گذشته، جز بافت‌های فرسوده و نامناسب شهر بود و امروز به یکی از محورهای زیبای مرکز شهر تبدیل شده است.

نجفی با تاکید بر تسریع در اجرای طرح، خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل اجرایی، بخش‌های جنبی و کالبدی طرح، از جمله اقدامات نماسازی و سامان‌دهی پیاده‌روهای اطراف، در حال اجرا است.

ارسال نظرات