معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی کشور ،درجلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری ،از صادرات 300 هزارتن تخم مرغ و مرغ در دو سال گذشته در کشور ، خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۲۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حسن رکنی اظهار کرد: در دو سال گذشته 300هزارتن دربخش مرغ وتخم مرغ صادرات انجام شده است این درصورتی است که درسال 92پیش بینی شده بود 50هزارتن واردات داشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه،در محصول تخم مرغ ،شیر ،عسل ومرغ صادرات انجام شده است افزود: هنوز در گوشت قرمز 10درصد واردات انجام می شود که انشاله با برنامه ریزی های انجام شده دراین بخش هم به خود کفائی خواهیم رسید.

وی،اظهارکرد:درصادرات قدم های اول را طی می کنیم که باید با همکاری بخش دولتی وخصوصی گام های اساسی دراین زمینه برداریم وزیر ساخت های صادرات را ایجاد کنیم.

دکتر رکنی ادامه داد: قانون صادراتی مناسب ، صادرات محصولات با کیفیت ودارای شان صادراتی ورقابت ازلحاظ قیمت سه بخش اصلی تاثیر گذار درموفقیت کشور در زمینه صادرات می باشد که باید با قانون صادراتی مناسب اجازه ندهیم صادرات دستخوش فراز ونشیب قیمت داخلی قرار گیرد هم چنین از لحاظ قیمت باید خود را باشرایط وقیمت جهانی تطبیق بدهیم.
ارسال نظرات