فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بردسکن گفت: به فرمودۀ مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود چرا که با ارزش‌ترین سرمایه و موجودیت ملی یک کشور حفظ بقای نیروی انسانی است.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۶۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ دوم پاسدار علی محبی در رزمایش پدافند غیر عامل که با همکاری حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده ناحیه بردسکن، گردان امام حسین(ع)و ادارۀ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در محل دبیرستان شهید علمی شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده اظهار داشت: در اصول جنگ و میدان‌های رزم یکی از اصولی که در جبهه یا در پشت جبهه خیلی مورد تأکید قرار می گیرد اصل غافل گیری است که اقدامات زیادی قبل از حملۀ دشمن دارد.

وی گفت: اصل غافل‌گیری یک سری اقدامات اساسی دارد که بخشی به عهدۀ نیروهای نظامی و انتظامی و بخشی به عهدۀ عموم مردم است و این بخشی که به عهدۀ عموم مردم است پدافند غیر عاملی است که همکاران ما در گردان امام حسین(ع) توضیحات و آموزش های لازم را به دانش آموزان دادند.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن ابراز کرد: به فرمودۀ مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود و ضروری است که با توجه به فرمایشات ایشان در برابر دشمن و خطرات احتمالی آمادگی همه جانبه داشت باشیم.
 
وی بیان داشت: پدافند غیرعامل اقداماتی است که موجب کاهش ضرر و زیان در مقابل عملیات های خصمانه هواپیماهای دشمن و تهدیدات خارجی با هزینه کمتر و بکارگیری ترفند و شیوه‌های غیر مسلحانه نظیر:استتار اختفا و ایجاد سرپناه برای تاسیسات مهم و استراتژیک انجام می‌شود و در این نوع پدافند از هیچگونه سلاحی استفاده نمی‌شود.

سرهنگ محبی گفت: به عبارتی دیگر انجام دادن اقدامات اساسی در جهت به حداقل رساندن تلفات ناشی از آن اقدامی است که دشمن بر علیه ما انجام داده  و این می تواند اقدامات نظامی و یا حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله و آتش سوزی باشد.

وی با اشاره به رزمایش پدافند غیر عامل که دانش آموزان انجام دادند، خاطر نشان کرد: ساخت و تجهیز پناهگاه، اطلاع رسانی دقیق از محل پناهگاه، استفاده از اصول پدافند غیر عامل و مقاوم سازی اماکن و تأسیسات زیر بنایی از جمله اقداماتی است که قبل از حمله باید انجام داد.
 
محبی با اشاره به انجام اقدامات حین عملیات از جمله حفظ خونسردی و قطع کردن انشعابات برق و گاز بیان داشت: کمک به آسیب دیده گان، اطفاء حریق، انتقال مصدومین به نقاط امن و آمادگی در برابر خطرات احتمالی از جمله اقداماتی است که باید بعد از عملیات بمباران انجام بدهیم.

وی با تأکید بر اهمیت دفاع غیر عامل افزود: حفظ بقای نیروی انسانی که با ارزش ترین سرمایه و موجودیت ملی یک کشور می باشد و صرفه جویی کلان اقتصادی و به وجود آوردن تأثیرات روحی و روانی مثبت در شهروندان از موارد اهمیت پدافند غیر عامل می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها