رزمایش ۲ روزه پدافند ساحل با نام « شهدای مدافع حرم مازندران» در منطقه ساحلی سیترا شهرستان نوشهردراستان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۱۱۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، و به نقل از ناحیه مقاومت بسیج سپاه نوشهر، " مرتضی رمضانی" فرمانده این ناحیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری رزمایش با بیان اینکه رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس با نام شهدای مدافع حرم در ۲ مرحله در نوشهر اجرا می‌شود، اظهار کرد: رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس در نوشهر به استعداد چهارگردان برگزار می‌شود که مرحله اول از دیروز در منطقه ساحلی سیترا آغاز شد.

وی درباره رزمایش پدافند ساحل بیان کرد: در این رزمایش دشمن فرضی از سمت دریا به شهر حمله می‌کند که بسیجیان از ۲ محور برای دفاع از ساحل و نگه‌داشتن منطقه در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند و یک گروهان نیز به عنوان گروهان احتیاط ۲ گردان دیگر را حمایت و همراهی می‌کند.
 "مرتضی رمضانی" افزود: مرحله دوم رزمایش هفته آینده ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه به استعداد سه گردان بیت‌المقدس با عنوان دفاع از کوی و برزن و امداد و نجات انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این رزمایش برای آمادگی و حفظ انسجام بسیجیان، شناخت فرماندهان گردان‌ها نسبت به یکدیگر و تمرین فراخوانی به منظور انسجام بیشتر نیروها در مواقع لزوم و تهاجم دشمن است.
فرمانده سپاه ناحیه نوشهردیگراهداف برگزاری این رزمایش را به کارگیری ظرفیت‌های محلی و افزایش همکاری و همدلی بین دستگاه های اجرایی برشمرد.
وی آمادگی مردم درزمینه‌های نظامی را عامل مهمی برای مقابله با تهدیدات دشمنان دانست و یادآورشد: بسیج علاوه برحضور فعال در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور باید توان نظامی خود را نیز تقویت کند.  
رمضانی در پایان گفت: استعداد یک گردان بیت‌المقدس ۲۳۳ نیروی اصلی گردان است که قریب به ۳۰ نفر نیروی احتیاط هم این رزمایش را همراهی می‌کنند.
 
تصاویر کامل خبر در ادامه ....
انتهای پیام/گ
 

ارسال نظرات