خبرهای داغ:
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه شاخصه مهم روحانیت شیعه، پیشتازی در عمل به آنچه که به مردم سفارش می کنند، است، گفت: نقش روحانیت در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بی بدیل است.
کد خبر: ۸۷۷۰۱۵۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره 43 شهید روحانی شهرستان خمینی شهر که در حوزه علمیه جواد الائمه برگزار شد، بیان کرد: امروز به فضل الهی یادواره 43 شهید روحانی شهرستان خمینی شهر را همراه با کنگره ملی 2300 شهید این شهرستان رابرگزار می کنیم که از افتخارات حوزه های علمیه استان اصفهان است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مجاهدت ها و رشادت های روحانیون و طلاب در هشت سال دفاع مقدس و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: اگر ایثار و جانفشانی روحانیت نبود چه بسا انقلاب اسلامی به ثمر ننشته بود، چرا که این روحانیت بود که ابتدا یک و تنها به صحنه مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی گام نهاد.

وی افزود: روحانیت شیعه برخلاف علمای دیگر ادیان و نذاهب جهان خود در جلوی صف عمل کنندگان به سفارش های خود به مردم است، پیشتازی روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برای مبارزه با ظلم و ظالم مصداق این ادعا است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: گاهی یک طلبه برای انتقال اعلامیه‌های امام(ره) از شهر قم به شهر بندرعباس، برگه اعلامیه را میان آستر و رویه قبای خود پنهان می‌کرد و روی آن را می‌دوخت که در حقیقت جان خود را بر کف دستش می‌گذاشت تا این اعلامیه‌ها منتقل شوند.

وی یاداور شد: روحانیت شیعه همیشه در همه سختی ها یار مردم بوده است، روحانیت منشا بیداری جامعه ایرانی شد و نقش هدایتگری خود را ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه به فلسفه قیام امام حسین(ع) و چرایی قیام اباعبد الله الحسین (ع) پرداخت و اضافه کرد: پاسخ های متعددی برای این سوال مطرح است ولی بهترین پاسخ از زبان خود امام حسین(ع) بیان شده است که همانا احای دین و ارزش های اسلامی است.

وی با اشاره به روایتی از اباعبد الله الحسین(ع) که می فرماید باید در برابر حاکم جاعل قیام کرد گفت: زنده کردن علامت های دین در جامعه اسلامی و هدایت مردم از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) است.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: همان‌گونه که همه ساله با برپایی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) نهضت عاشورا را زنده نگه می‌داریم باید یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نیز زنده نگه داریم چراکه آن‌ها ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) بودند.

وی ابراز کرد: انسان تنها با روضه خوانی و سنیه زنی و گریه بر اباعبد الله الحسین (ع) تربیت نمی شود و به کمال نمی رسد گرچه این اعمال ثواب دارد ولی لازمه تربیت شدن تامل در فلسفه قیام امام حسین(ع) و انجام به ان در شرایط امروز است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امروز عمق نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در سرار جهان گسترده شده است، بالغ بر 300 حوزه علمیه از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان ایجاد شده که روحانیت شیعه پرورش می یابد، ولی متاسفانه برخی از انحرافات و بدعت ها از بین برنده این اقدامات خوب نظام است.

وی متذکر شد: قمه زنی برخی از شیعیان از جمله این اقدامات مخرب است، ما هیچ روایتی حتی ضعیف برای تایید قمه زنی نداریم، هرکسی هم تایید کرده اشتباه کرده است، ما تابع سنت ائمه اطهار هستیم و هیچ کجا نقلی بر قمه زنی ائمه اطهار نشده و این انحراف عمری بیشتر از 200سال ندارد.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: قمه زنی نشانه بیشتر مسلمان بودن ما نیست و این یک کار غلط و نابجا است و تصاویری که از این حرکت غلط در جهان منعکس شده اند علیه شیعه استفاده می شود و در واقع اصل قیام امام حسین(ع) این بود که ما از خواب بیدار شویم.

وی در پایان گفت: قانون اساسی کشور که منطبق بر اسلام است، ولایت فقیه و رهبری و اصل مهم ایستادگی در برابر مستکبران سه شاخصه مهم برای تعیین انقلابی بودن و یا ضد انقلابی بودن است و باید گفت انقلابیون هر سه مورد را قبول دارند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها