نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با«بسیج»:

خصوصی سازی مدارس با قانون اساسی مغایرت دارد

سعیدی گفت: اگر سیاستی اتخاذ شود که آموزش از بخش دولتی به بخش خصوصی رفته و پولی شود، مردم مخصوصاً اقشار آسیب پذیر جامعه از آموزش های رایگان بهره مند نخواهند شد و این با قانون اساسی مغایرت دارد.
کد خبر: ۸۷۷۰۲۲۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی وزارت آموزش و پرورش باید آموزش رایگان را به کلیه آحاد جامعه ارائه دهد و اگر سیاستی را اتخاذ و روشی را در پیش بگیرند که آموزش از بخش دولتی به بخش خصوصی رفته و پولی شود، مردم مخصوصاً اقشار آسیب پذیر جامعه از آموزش های رایگان بهره مند نخواهند شد و این هم با قانون اساسی مغایرت دارد و هم مشکلات جدی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: لذا آموزش های آموزش پرورش را نباید به بخش غیردولتی واگذار کرد، چراکه آحاد مختلف جامعه باید از آموزش های رایگان برخوردار باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شهریه گرفتن مدارس دولتی از مردم خلاف قانون است زیرا دولت به وزارت آموزش پورش نمی دهد و وزارت خانه هم توان گرفتن مطالبات خود را از دولت ندارد و همین امر باعث شده بدعت غلطی را بگذارند و از مردم پول بگیرند که این کار اصلاً درست نیست.

سعیدی خاطر نشان کرد: مدارس دولتی نباید از مردم شهریه بگیرند، اقشار محروم و مستضعف کشور از این مسئله بسیار نگران هستند امسال با خانواده هایی مواجه شدیم که حتی 50 هزار تومان هم نداشتند و تنها درآمد آنها از یارانه، بهزیستی و کمیته امداد است و توان این را ندارند که 500 هزار تومان برای ثبت نام و شهریه مدرسه فرزندشان پول بپردازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار