نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بودن در راه خدا هزینه دارد افزود: اگر کسی اندیشه بسیجی را بدرستی پاسداری کند باید هزینه این راه را پذیرا باشد
کد خبر: ۸۷۷۰۳۲۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش  خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ،آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در جلسه نشست هم اندیشی با نخبگان بسیج دانش آموزی اظهار داشت: واژه بسیج درست است که امروز در ادبیات جامعه ما راه پیدا کرده و مفاهیم فراوانی را از جمله مفهوم اعتقادی ,اخلاقی،فرهنگی و ایثار را تداعی می کند لاکن پدیده بسیج پدیده نوظهوری نیست و در قران کریم پدیده بسیج تمام دوران و ادوار انبیا را ارتباط میدهد منتها ما واژه بسیج را بکار می بریم و در قران به عنوان ربی عنوان شده است.
وی افزود: ربی به عنوان متدین در باورها،متشخص در ایمان وخداباور می باشد که اموراتش بر محوریت خدا می چرخد.
سلیمانی با بیان اینکه نیاز شناختی درک ضرورتها قطعا برای هر انسانی ضروریست افزود:کسی که ازهمه ظرفیت و توانایشهایش استفاده کند بسیج می شود گاهی اوقات در فعالیت علمی،عمرانی و حتی نظامی نیاز می باشد که باید برای دفاع از باورها تمام ظرفیت ها پای کار بیاید .
وی بیان داشت:ماندن در مسیر و خط بسیج بسیار مهم می باشد و این هفته تمرین و ممارست و خودآزمویی است که ببینیم چقد می توانیم خودمان را با این ارزشها تطبیق دهیم .
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه بسیجی نباید رنگ پذیر باشد افزود: اگر روش و منش مان به فرهنگ بیگانه تبدیل شود ی منفعل شده ایم حتی اگر شعار بسیجی بودن را هم بدهیم دروغ است .
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: اگر از36 هزارشهید  بسیج دانش آموزی با تجلیل و تواضع و فروتنی یاد می کنیم تکلیف خودشان را انجام دادند و امروز عهده دار این وظیفه ما هستیم و باید در نگهداری این باری که بر دوشمان است کوتاهی نکنیم.
وی در پایان گفت :یکی از راههای حفظ این راه 13 آبان است که با شهادت دانش آموزان،دانشجویان،تبعید امام این مجموعه به نام روز مبارزه با استکبار ستیزی بوجود آمد.

 

ارسال نظرات