فرمانده نیروی دریایی ارتش جزئیات جدیدی از تذکر جدی ناوشکن ایرانی به یک فروند ناوجنگی آمریکا را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۷۰۴۳۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش یکشنبه شب در آئین افتتاحیه چهاردهمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، گفت: در چند روز گذشته نیروی دریایی ارتش یک ناوگروه از انزلی به کشور آذربایجان و یک ناوگروه 4 فروندی را به کراچی پاکستان اعزام  کرده است، میزبان یک ناوگروه از کشور ایتالیا بوده‌ایم و امروز دومین روزی است که ناوگروه 44 ما در تانزانیا پهلو گرفته و در آینده نیز به آفریقای‌جنوبی حرکت می‌کند.

وی افزود: این ها همه در راستای برقراری امنیت در آب‌های آزاد جهان، توسعه روابط دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیاست.

در ادامه دریادار سیاری به یکی از رویدادهای چند سال گذشته نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های آزاد پرداخت و گفت: 6 سال پیش وقتی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند مشغول دریانوردی در آب‌های آزاد بود، ناو آمریکایی در سیستم مخابراتی به او تذکر می‌دهد که لوله توپ تو به سمت ماست و باید جهت آن را تغییر دهید و ناوشکن الوند در پاسخ می‌گوید بالگرد تو از 5 مایل به من نزدیک‌تر شده و تا زمانی که از محدوده خارج نشود سمت لوله توپ را تغییر نخواهم داد. به این می‌گویند اقتدار، یعنی آن کسی که امروز ادعای ابر قدرت بودن جهان را دارد و تا بن دندان مسلح است، ناوشکن الوند را تمام قد در مقابل خود می‌بیند.

وی افزود: اقتدار یعنی همین، یعنی کسی جرات عرض اندام در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد، در تمامی همایش‌هایی که ما حضور پیدا کرده‌ایم اعم از همایش فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند که کشورهای مختلفی میزبان آن بوده‌اند، در سخنرانی‌های‌مان آن چنان با اقتدار صحبت کرده‌ایم و حرکت‌های رژیم‌صهیونیستی و استکبارجهانی را زیر سوال برده‌ایم که از جانب همه کشورهای حاضر در همایش، بیش از بقیه مورد تشویق قرار گرفته‌ایم و این یعنی اقتدار.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد:وقتی که از ما سوال می شود که شما با چه جراتی این مطالب را عنوان می کنید در جواب می گوییم با جراتی که از عاشورا و درس هایی که از امام حسین(ع) آموخته ایم ، کشوری که عاشورایی باشد باید هم اقتدارش را به این نحو به نمایش بگذارد.

در ادامه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور دریایی است و نزدیک به یک سوم آن را مرزهای آبی تشکیل داده است، اظهار کرد: مهم‌ترین این مرزهای آبی، سواحل مکران در جنوب شرقی کشور است چون به صورت مستقیم به آب‌های آزاد دسترسی داریم.

وی افزود: اگر به این سواحل رسیدگی بیشتری شود با توسعه آن مشکلاتی مانند بیکاری و کمبود آب حل خواهد شد و نعمت و برکات دریا به سمت کشور سرازیر خواهد شد که البته این یکی از دلایل دور نگه داشتن کشور ایران از سواحل دریا توسط استکبار در رژیم گذشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه "در نظریه جدید بازگشت به دریا، نیروی دریایی ارتش با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو در این امر بسیار مهم است، گفت: توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر، بهره‌گیری از انرژی‌های نو توسعه صنایع غذایی و ... با توسعه شهرهای ساحلی امکان‌پذیر خواهد بود. در راستای کمک به توسعه سواحل مکران، نیروی دریایی ارتش در ماه گذشته یک هیئت 120 نفره از خیران مدرسه‌ساز را به مناطق دعوت کرد و طی بازدیدی که از مناطق به عمل آمد پیش‌بینی شد تعداد 130 باب مدرسه توسط این خیران در سواحل مکران بنا شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاه نیز قرارداد ساخت 80 واحد آن با آموزش و پروش نهایی شده که این نشان از حضور همه‌جانبه نیروی دریایی ارتش در راستای توسعه سواحل جنوب شرق کشور دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به جنگ هشت ساله رژیم عراق علیه ایران تصریح کرد: یکی از دلایل تهاجم وحشیانه صدام به خاک کشورمان دسترسی آزادانه به دریا و آب‌های آزاد بود که با دفاع جانانه مردم کشورمان مواجه شد.

وی اضافه کرد: برخی از افراد کم اطلاع به اشتباه اعلام می‌کنند که در ابتدای جنگ و به ویژه در سال نخست آن غافل‌گیر شدیم و یا پیروزی نداشتیم، اما جلوگیری از پیشروی دشمن خود یک پیروزی است.

دریادار سیاری یادآور شد: وقتی نیروی زمینی جلوی پیشروی دشمن را می‌گیرد یا نیروی هوایی در نخستین روزهای جنگ پایگاه‌های عراق را بمباران می‌کند و یا نیروی دریایی حماسه خرمشهر را به وجود می‌آورد و در 67 روز جنگ، نیروی دریایی بعثی را نابود می‌کند هر کدام‌شان یک پیروزی بزرگ است.

وی از اسکورت بیش از 10 هزار کشتی تجاری در راستای حراست از چرخه اقتصادی کشور خبر داد و اظهار کرد: شکست کامل نیروی دریایی عراق در 67 روز، حفظ مرزهای آبی و جزایر کشورمان، تأمین امنیت سواحل، ممانعت از قطع صادرات نفت و حفظ منابع و منافع کشورمان در آب‌های آزاد و بین‌المللی بر این نکته تأکید دارد که نیروی دریایی یک نیروی نظامی صرف نیست، بلکه علاوه بر ایجاد امنیت یک نیروی مهم در حفظ چرخه اقتصادی کشور در آب‌های آزاد همراه با انتقال پیام صلح و دوستی و توسعه روابط بین‌المللی کشورمان با تمام نقاط دنیاست.

به گزارش تسنیم، آئین چهاردهمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر که با هدف انتقال دانش و تجربیات فرماندهان جنگ تحمیلی به دانشجویان و کارکنان جوان برگزار شد، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی، امیر خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل آجا، امیر دریادار دوم ایرانی معاون تربیت و آموزش نداجا، دریادار دوم خرداد حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام حجازی رئیس عقیدتی سیاسی، معاونان و رؤسای دانشکده‌ها و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.

ارسال نظرات