جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه

امروز دفاع از ایران به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی کشیده شده است،

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه گفت : امروز دفاع از ایران به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی کشیده شده است،
کد خبر: ۸۷۷۰۶۵۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه کوروش آسیابانی در یادواره شهدای مدافع حرم بروجرد گفت : دفاع از ایران به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی کشیده شده است، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر امروز خارج از مرزها با دشمنان اسلام مقابله نکنیم به‌زودی باید در کرمانشاه و همدان و عمق کشور با آن‌ها بجنگیم.

وی با تشریح دلایل حضور مستشاری ایران در سوریه افزود : ویژگی بارز کشورهای غرب آسیا ازجمله ایران، ترکیه، عربستان، یمن، پاکستان و افغانستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس تولید بخش اعظمی از انرژی‌های فسیلی نفت و گاز دنیاست که از این لحاظ این منطقه ارزش ویژه‌ای برای استعمارگران دارد.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه اشاره کرد : جنگ امروز سوریه مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای کشور است و این درگیری به دلیل بقا و دوام امنیت و آسایش مردم و حفظ ناموس و تمامیت ارضی کشور است.

وی وجود کعبه مکرمه به‌عنوان محل وحدت مسلمانان را از دیگر ویژگی‌های این منطقه برشمرد و افزود: وضعیت ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا دارای جغرافیایی راهبردی همچون جزایر تنب کوچک و بزرگ و تنگه هرمز است که این منطقه را ازلحاظ موقعیت جهانی ممتاز ساخته از سویی تجمع مسلمانان و به‌ویژه شیعیان در این منطقه ویژگی دیگری است که این منطقه را مورد دستبرد مستکبران قرار داده است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه عنوان کرد: این منطقه همواره بستر شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری تروریستی و جنگ‌طلب بوده و به‌نوعی محل بحران دنیا محسوب می‌شود و عمده علت آن دخالت بیگانگان در این منطقه برای به وجود آوردن خاورمیانه کوچک است که می‌تواند مطامع آن‌ها را در بلندمدت تأمین کند.

وی دسترسی به انرژی‌های فسیلی در این منطقه را عامل دیگری بر بروز اختلاف و درگیری در میان مردم خواند و بیان کرد: مستکبران در این منطقه به دنبال کوچک کردن کشورهایی نظیر عراق و سوریه هستند تا با این اقدام علاوه بر تحت سلطه قرار دادن آن‌ها به مطامع خود در این کشورها برای تسلط همه‌جانبه بر آن‌ها دست یابند.

آسیابانی تصریح کرد: استعمارگران برای دستیابی به این اهداف خود در منطقه پدیده شومی به نام داعش و پس‌ازآن گروهک‌های تکفیری معاند دیگری را با کمک عربستان به وجود آوردند و منطقه غرب آسیا را دستخوش تحولات و حوادث متعدد کردند.

وی با اشاره به توطئه‌های استعمارگران در ایجاد بحران در منطقه گفت: تحمیل جنگ هشت‌ساله علیه ایران و پس‌ازآن اشغال کویت توسط عراق و جنگ‌های 22 و 33 روزه و تشدید بحران‌های عراق، سوریه و یمن و تهاجم نظامی به افغانستان و عراق ازجمله توطئه‌های استعمار به سرکردگی آمریکای خبیث باهدف تسلط بر ایران است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه عنوان کرد: آمریکا همواره در ایجاد توطئه‌های جدید تلاش می‌کند بر منطقه تسلط پیدا کند و از سویی با به وجود آوردن ائتلاف کاذب مبارزه با داعش افکار عمومی را برای لشکرکشی به این مناطق توجیه می‌کند.

وی حمایت سوریه از ایران در زمان جنگ تحمیلی را از دلایل حمایت امروز ایران از این کشور برشمرد و افزود: درزمانی که همه متحدان منطقه‌ای علیه ایران با صدام ائتلاف کرده بودند تنها کشوری که به ایران سلاح می‌فروخت کشور سوریه بود علاوه بر آن امروز خط مقدم مقاومت در کشور سوریه است که در مقابل دشمن اصلی اسلام یعنی صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کند.

آسیابانی بابیان اینکه امروز دفاع از ایران به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی کشیده شده است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر امروز خارج از مرزها با دشمنان اسلام مقابله نکنیم به‌زودی باید در کرمانشاه و همدان و عمق کشور با آن‌ها بجنگیم.

وی هدف از منازعات منطقه‌ای را تسلط بر ایران دانست و تصریح کرد: در دو سال پیش فاصله داعش تا مرزهای کشور به کمتر از 17 کیلومتر رسیده بود بنابراین جنگ امروز سوریه مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای کشور است و این درگیری به دلیل بقا و دوام امنیت و آسایش مردم و حفظ ناموس و تمامیت ارضی کشور است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه در پایان افزود : دفاع از مسلمین جهان را فریضه‌ای الهی است ما نمی‌توانیم بپذیریم که محور مقاومت تضعیف شود و صهیونیست‌ها در منطقه قدرت را به دست‌گیرند و بعد مسلمانان را به ذلت و خفت بکشانند همان‌گونه که این اتفاق امروز در کشورهایی نظیر سوریه و عراق افتاده و دشمنان اسلام حتی به کودکان شیرخواره نیز رحم نمی‌کنند.

ارسال نظرات