بسیجی وار بودن یعنی این که امورات را با حداقل هزینه و با بهره وری بالا به ثمر رسانیم و همواره رضایت خدا را در امور مد نظر قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۷۰۷۳۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، امام جمعه سرعین در دیدار دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش وحوزه شهید فهمیده سرعین با اشاره به فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج در پنجم آذرماه سال 58، نقش بسیج را در حوزه های سازندگی، نهضت سوادآموزی و جبهه های حق علیه باطل نقشی بی بدیل دانست.

اصغری با اشاره به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس افزود: بسیج اصناف، بسیج فرهنگیان و بویژه دانش آموزان بسیجی با جانفشانی و ایثار دردفاع از مرزهای این کشور حماسه آفریدند.

وی اولین و مهمترین شرط برای یک دانش آموز بسیجی را باسواد بودن عنوان کرد و گفت: یک دانش آموز بسیجی باید هم از حیث اخلاقی و هم تحصیلی الگو و نمونه برای دیگران باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرعین نیز در این دیدار با تبریک هفته بسیج، بسیج را یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) خواند و بر حفاظت و حراست از این واژه با ارزش و اهداف آن تاکید کرد.

سید غلامحسین گنجی با اشاره به 36000 شهدای دانش آموز گفت: بسیج دانش آموزی شاخه پر نشاط شجره طیبه بسیج است و دانش آموزان همواره در صحنه های مختلف علمی، قرآنی، سیاسی، اجتماعی و ... در جهت آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی و در خدمت به مردم افتخار آفرینی کرده اند.

گنجی، ضمن اشاره به رشادت های شهیدانی همچون فهمیده ها و بالازاده ها در جنگ تحمیلی و مبارزه همیشگی با استکبار جهانی افزود: امروز شکل جنگ و نفوذ استکبار، به شکل نرم تغییر وضعیت داده است و این، وظیفه قشر دانش آموز را در برخورد آگاهانه با این پدیده، دو چندان می کند.

وی، تقویت روحیه، نشاط و شادابی، خلاقیت و نوآوری، ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در بین دانش‌آموزان را با اجرای برنامه‌های متنوع، ارتقاء کمی و کیفی‌ حلقه‌های صالحین، آشنایی و الگوگیری نسل نوجوان و جوان از شهدای دانش آموز همچون شهیدان حسین فهمیده و شهید مرحمت بالازاده را از جمله اهداف برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی معرفی کرد.

سید غلامحسین گنجی، از برگزاری یادواره‌ شهدای دانش آموز در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری نشست‌های معرفتی در حلقه‌های صالحین و عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان سرعین نیز در این دیدار، حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی و اقشار مختلف مردم را در مراسم ملی راهپیمایی 13 آبان ماه و مبارزه با استکبار جهانی مهم برشمرد و افزود: دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم با حضور خود در این میعادگاه بزرگ جهانی در خیابان‌های شهر و با دادن شعار « مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان اسلام می‌زنند.

عادل محمدی با اشاره به اینکه در کنار راهپیمایی‌ روز 13 آبان ماه در شهر سرعین، ایستگاه‌های نقاشی با موضوع دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی برگزار می‌شود، گفت: این ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودکان خردسال در مسیر راهپیمایی برپا خواهد شد.

محمدی، از ریز برنامه‌های مهم هفته بسیج دانش‌آموزی در شهرستان‌ خبر داد و عنوان کرد: کوهپیمایی، همایش استکبار ستیزی دانش‌آموزان نسل چهارم، همایش نهضت ما زنده‌ایم، مسابقات ورزشی و هم‌اندیشی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی خواهد بود.

در این دیدار هر یک از دانش آموزان بسیجی به بیان نظرات خود پرداخته و مهمترین وظیفه خود را دفاع از آرمانهای شهدا و الگو قرار دادن شهدا در تمام شئون زندگی خود عنوان کردند.

ارسال نظرات