خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت شهیدان روحانی « محمد امین کریمیان » و « سعید بیاضی زاده » توسط مدرسه علمیه آیت الله خوانساری(ره) قم و با حضور جمع کثیری از اساتید، طلاب و روحانیون برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۸۴۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در این مراسم معنوی که با حضور خانواده های این شهیدان والامقام همراه بود، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) فضای معنوی را به این محفل نورانی بخشیدند.

پدر شهید محمد امین کریمیان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران، گفت: پسرم سال 73 به دنیا آمد و از همان کودکی توسط معلم و نوار شروع به حفظ قرآن کرد و همزمان به دلیل علاقه به اهل‌بیت(ع) مداحی هم انجام می‌داد.

ولی الله کریمیان با اشاره به اینکه محمدامین دوران ابتدایی و راهنمایی را در همین حال و هوا سپری کرد و پشت سر گذاشت، تصریح کرد: بعد از دوران راهنمایی خودش با اصرار زیاد که من باید بروم حوزه درس بخوانم به سراغش آمد اما من با او صحبت کردم که پسرم تو خیلی با استعداد هستی و مطمئناً دانشگاه هم به افرادی مثل تو نیاز دارد و جوانان مثل تو در دانشگاه کم هستند.

وی افزود: محمدامین قبول نکرد و گفت حتماً باید در حوزه درس بخواند ما هم در برابر خواسته او تسلیم شدیم و قبول کردیم، اما به او گفتم برای اینکه در حوزه درس بخوانی افق نگاهت باید دوردست‌ها را ببیند و فقط به روحانی شدن قانع نشود همیشه در حال علم‌اندوزی باشد که خدا را شکر به گواهی اساتیدش تا پیش از شهادت در این راه کم نگذاشت و ما از او راضی هستیم، ان شاءالله خدا هم از او راضی باشد.

پدر شهید کریمیان با اشاره به اینکه فرزند شهیدش در حین مراسم زیارت عاشورا و با انتقال به بیمارستان متولد شد، اظهارداشت: در طول مدت زندگی ذکر حسین علیه الاسلام از لبش خارج نشد و از بچگی عادت داشت بعد از نوشیدن آب  ذکر یا حسین مظلوم را بر لب جاری می‌کرد و حسین حسین از زبانش ترک نمی‌ شد.

کریمیان با اشاره به اینکه ما به‌ صورت کامل اطلاع داشتیم که پسرمان به سوریه می‌رود و حتی خودم برای تهیه بلیت برای او اقدام کردم، گفت: خواسته خود شهید بود که کسی نداند به سوریه می‌رود و از ما خواسته بود به کسی نگوییم به سوریه رفته است.

لازم به ذکر است، طلبه شهید مدافع حرم محمدامین کریمیان در تاریخ 31 شهریور 73 در بهنمیر متولد شد و در تاریخ 27 خرداد 95 در سوریه بر اثر اصابت دو گلوله به پا و سینه در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین شهید مدافع حرم سعید بیاضی زاده جوان 22 ساله از استان کرمان در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها