رئیس‌جمهور افزود: با توجه به سوابقی که آقای صالحی‌امیری دارند که در درون نظام بوده‌اند مدتی در مغز استخوان نظام فعال بودند دغدغه‌های نظام را به خوبی می‌دانند و می‌شناسند.
کد خبر: ۸۷۷۰۸۸۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مجلس شورای اسلامی، حسن روزحانی رئیس جمهور، در دفاع از صالحی امیری، وزیر پیشنهادی فرهنگ و اراد اسلامی گفت: آقای صالحی‌امیری یک جامعه‌شناس فرهنگی است. بنده حداقل 14 سال با ایشان کار کردم. در شورای عالی امنیت ملی همکار بودیم،‌در مرکز تحقیقات استراتژیک همکار بودیم، در این سه سال نیز در کتابخانه ملی همکار دولت بودند و هر کجا بودند کارشان مورد رضایت بود. پرتلاش بودند، با روحیه بودند، پرکار بودند، صاحب‌نظر در مسائل فرهنگی هستند، صاحب چندین مقاله و کتاب هستند و در امور فرهنگی برنامه‌ریز هستند.

رئیس‌جمهور افزود: با توجه به سوابقی که آقای صالحی‌امیری دارند که در درون نظام بوده‌اند مدتی در مغز استخوان نظام فعال بودند دغدغه‌های نظام را به خوبی می‌دانند و می‌شناسند. به مسئله تنوع فرهنگی داخلی کشور کاملا تسلط دارند و می‌دانند که در دنیای فرهنگ باید با فعالیت آزاد مردمی و جذب نخبگان و هنرمندان کار را پیش ببرند.

روحانی افزود: وزیر ارشاد باید کسی باشد که جاذبه‌اش برای فرهیختگان، هنرمندان و صاحب‌نظران زیاد باشد و آقای صالحی‌امیری در کتابخانه ملی این امتحان را پس داد و کتابخانه ملی را جهالت غیر پویا داشت را تبدیل به یک مرکز پویا کرد و محل رفت و آمد صاحب‌نظران و اندیشمندان شد.

وی در همین خصوص گفت:‌ ما وزارت ارشادی می‌خواهیم که بتواند همه فرهیختگان و هنرمندان و صاحب‌نظران را جذب کند و از آنها استفاده کند. وزارت ارشاد باید هدایت کند، نظارت و پشتیبانی کند. اساس فرهنگ دینی و ملی در اختیار صاحبان فرهنگ است و صاحبان فرهنگ فرهیختگان جامعه‌اند. آقای صالحی‌امیری از پس این مسئولیت برمی‌آید و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد پیشرفت بیشتر مردم و شکوفایی بیشتر مردم و کم شدن فاصله در امور اجتماعی و فرهنگی باشیم. یکی نرود راستِ راست و یکی نرود چپِ چپ، به هم نزدیک شویم.

ارسال نظرات