با حضور سردار سلیمانی در قرارگاه بصیرت مطرح شد:

بسیج مهندسین کشاورزی در میان برترینهای فضای مجازی / مشارکت در راهیان نور همانند دفاع مقدس فراگیر است / ظرفیت اردوگاه های بسیج در خدمت کشاورزی

سردار سلیمانی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: علیرغم همه تلاشهای دشمن برای تخریب فرهنگ اردوهای راهیان نور، این برنامه هر ساله پر رونق تر و قوی تر برگزار شده، زیرا به همان نسبت که در دفاع مقدس همه اقشار جامعه در حال جهاد بودند، در راهیان نور هم که امتداد دفاع مقدس است همه آحاد ملت مشارکت دارند.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۱۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

به گزارشسازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، نشست خبری سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، همراه با جلسه ی مسئولین فضای مجازی اقشار بسیج برگزار شد که در آن سردار سلیمانی به تشریح برنامه های این سازمان در رابطه با راهیان نور پرداخت.

تایید برنامه غدیرشناسی توسط مراجع عظام تقلید

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور بسیج ضمن تشریح برنامه های راهیان نور گفت: راهیان نور امتداد دفاع مقدس است و به همان نسبت که همه در جنگ مشارکت داشتند در راهیان نور هم مشارکت می کنند چنانکه در تابستان اخیر و در برنامه راهیان نور منطقه کردستان، 7200 دانش آموز بومی کردستان که غالبا از برادران اهل تسنن بوده اند، در شرایطی که مدارس تعطیل بوده و می توانستند به کارهای دیگری مشغول باشند، اقدام به فعالیت و میزبانی برنامه راهیان نور کرده اند.

وی افزود: علاوه بر این مقوله چند سالی است که توجه ویژه ای به امر غدیرشناسی و اقدام به برگزاری برنامه نمایش غدیر داشته ایم که در اکثر نقاط کشور و در دو نقطه خارج از کشور انجام شده است. این برنامه ها با نکته بینی و تاییدات مراجع عظام تقلید همراه بوده است که همین برای ما افتخار بزرگی است.

استفاده کشاورزی از ظرفیت اردوگاههای بسیج

سردار سلیمانی با اشاره به ظرفیتهای موجود در اردوگاه های کشوری بسیج گفت: ما تلاش کردیم از این ظرفیت عظیمی که وجود داشت بهره برداری بهینه داشته باشیم و توانستیم در گام نخست در 54 هکتار زمین مربوط به اردوگاه همدان، پرورش بلدرچین داشته باشیم.

وی با اشاره به این نکته که تمامی این فعالیتها با حداقل هزینه ها و با بهره گیری از نیروهای بسیجی انجام شده گفت: علاوه بر تولید روزانه 3000تخم بلدرچین در همدان، اقدام به کشت زعفران و پرورش گل کرده ایم که امیدواریم در آن عرصه نیز تولید خوبی به دست بیاید.

وی افزود: این اقدام در حال توسعه به سایر اردوگاه های بسیج در سراسر کشور است که از آن جمله می توان به کشت محصولات زراعی متناسب با اقلیم منطقه در 180هکتار از اراضی اردوگاه بسیج در خوزستان و یا پرورش مرغ و تخم مرغ در شمال کشور اشاره کرد که در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی پیش می رود.

وی ضمن تقدیر از مسئولین کوشای فضای مجازی اقشار بسیج گفت: اخبار و اطلاع رسانی قرارگاه بصیرت بسیج به خوبی جایگاه خود را یافته و تاثیرگذاری فراوانی پیدا کرده است.


در پایان این نشست از مسئولین فضای مجازی اقشار جامعه پزشکی، جامعه زنان، بسیج مهندسین کشاورزی ، بسیج ورزشکاران،بسیج فرهنگیان به عنوان اقشار برتر در حوزه ی رسانه در هفته دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار