خبرهای داغ:
شش تن از نمایندگان تشکل های دانشجویی استان قم، آمریکا را از مصادیق اصلی استکبار و ترویج ظلم و خشونت در جهان دانستند و بر مقابله جدی با نقشه ها و فتنه های استکباری این کشور و همپیمانان غربی اش تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۷۱۲۴۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این افراد عصر سه شنبه در نشست خبری تشکل های دانشجویی دانشگاه های قم تحت عنوان' جنبش دانشجویی آرمانگرا و استکبار ستیز' از اقشار مختلف جامعه بویژه دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان دعوت کردند.

بر اساس این گزارش، 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال 1343 به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال 1357 است.
همچنین بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، اجتماع همگان مردم قم ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سیزدهم آبان در میدان روح الله مجاور بیت شریف امام راحل و با ادای احترام به روح ملکوتی رهبر کبیر انقلاب آغاز و سپس تظاهرات استکبار ستیز از مسیرهای منتهی به میدان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مدرسه فیضیه برگزار می شود.

محسن کشاورزی رئیس بسیح دانشجویی دانشگاه پردیس فارابی قم در این نشست خبری گفت: طبق فرمایشات حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، آمریکا از مصادیق اصلی استکبار است و رسالت جنبش دانشجویی نیز آگاهی بخشی بیشتر به مردم و افشای چهره زشت استکباری این کشورهای ظالم است.

وی ادامه داد: همه مسئولان نظام باید استکبار ستیزی را در راس برنامه های خود قرار داده و مراقب نقشه های دشمنان باشند.

کشاورزی گفت: امام راحل از هر فرصتی برای آشکار کردن چهره واقعی امریکا استفاده می کردند، امروز این کشور با ادعای دموکراسی و حقوق بشر، خود به ناقض اصلی حقوق انسان ها تبدیل شده و جنایت های زیادی را مرتکب می شود و باید این جنایات افشا شود.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی در سراسر کشور باید به صورت پویا و با نشاط در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

سینا قربانی مسئول کانون صراط دانشگاه مفید قم نیز در این نشست گفت: استکبار ستیزی به معنای ایستادن و مقاومت در برابر دشمنان و مرزبندی شفاف با آنان است.

وی ادامه داد: مهمترین انتظارات رهبر معظم انقلاب از تشکل های دانشجویی، آگاهی دادن به مردم و اقشار مختلف جامعه است، باید نظام سلطه را با تمام اهداف شوم آن به درستی شناسایی و نقشه های آنان را خنثی کنیم و در این مسیر، تمام ظرفیت های خود را به کار ببریم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب، خطوط استکیار ستیزی توسط امام راحل و رهبرمعظم انقلاب ترسیم شده و امروز این خط در مردم و جامعه همچنان با قوت ادامه دارد.

وی ادامه داد: به طور قطع روحیه استکبار ستیزی موافق با پیشرفت کشور است و توسعه ما در هر جهت خصوصا در بعد تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند به روحیه استکبار ستیزی دارد .

قربانی گفت: مهمترین علت دشمنی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی، همین روحیه استکبار ستیزی بویژه در میان قشر دانشجو است، جنگ و مبارزه با نظام سلطه هیچگاه برای ما مسلمانان پایان نمی یابد و ما دائم در حال جنگ با استکبار هستیم. 

این دانشجوی دانشگاه مفید بیان داشت: جنبش های دانشحویی در برابر فشارها هیچگاه کمرخم نکرده و در اوج تحریم های ظالمانه نیز در حوزه جهاد علمی نقش آفرینی زیادی داشته است.

امیرحسین کلاته دبیر جنبش های دانشجویی دانشگاه قم نیز گفت: استکبار ستیزی به تعبیر رهبری معطم انقلاب، هدف انقلاب است. روز13 آبان که دانشجویان سفارت آمریکا را اشغال کردند، امام از آن به انقلاب دوم یاد کردند.

وی ادامه داد: ما به این نتیجه رسیدیم که گرفتن و از بین بردن ریشه شرک و نفاق در درون یک انقلاب، خود یک انقلاب تکمیل کننده است.

کلاته گفت: استکبار ستیزی در تاریح انقلاب باید به صورت واقعی انجام شود، استکبار دنبال رخنه و نفوذ در داخل مفاهیم انقلاب اسلامی ماست، اشخاصی هستند که در فضای انقلاب کارهایی برای مقابله با نقشه های آنها انجام می دهند ولی باید همه دست به دست هم دهیم.

ابوالفضل محرمی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم نیز طی سخنانی گفت: ما باید با قاطعیت دست رد بر سینه دشمنان بزنیم، تشکل های انقلابی باید قرارگاهی عمل کرده و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی را جدی و نصب العین خود قرار دهند.

وی افزود: نباید از بحث استکبار ستیزی غافل شده واین موضوع مهم کمرنگ شود، دانشجویان هم باید نقش خود را بیشتر و بهتر در احیا و تقویت روحیه انقلابی ایفا کنند.

محرمی بیان داشت: در مساله برجام رهبر معظم انقلاب، بارها فرمودند من به آمریکا خوشبین نیستم و این سخنان ایشان ریشه و مبنای قرآنی دارد و امروز می بینیم طرف مقابل به وعده های خود عمل نکرد. 

محمد جواد حیدرزاده قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم نیز گفت: مقام معظم رهبری مهمترین رسالت جنبش دانشجویی را آرمان خواهی دانست و مبارزه با نظام سلطه و استکبارجهانی یکی از آرمان هایی مهمی است که دانشجویان باید آن را مطالبه کنند.

وی ادامه داد: امریکا به معنای دقیق و کامل کلمه از مصادیق استکبار است و در مساله تجاوز، ظلم، قتل وعام و ...سابقه طولانی دارد، سال ها قبل از بوجود آمدن داعش، آمریکا در مقابله با سرخپوستان و با اقدامات نژاد پرستانه، چنین کارهای وحشیانه ای را انجام می داد. 

حیدرزاده بیان داشت: در یک قرن گذشته کمتر کشوری از خیانت و جنایت های آمریکا در امان بود، آنها از حمله شیمیایی به ژاپن گرفته تا جنگ ویتنام و جنایت در یمن وغزه و ... را مرتکب شدند، اینها همه به خاطر روحیه استکباری است.

شایان ناصری عضو کانون جنبش نرم افزاری دانشگاه پردیس فارابی نیز در این نشست گفت: اگر نگاهی به تاریخ استکبار بیندازیم همیشه استعمار و استکبار رو به پیشرفت بوده و کشورهای ضعیف راتحت سلطه و ظلم خود قرار می دهند و آمریکا در این زمینه سرامد بوده و هست.

وی ادامه داد: امروز نقشه های استکبار برای مقابله با جمهوری اسلامی بسیار پیچیده شده است وهر زمان که شیوه های استکباری دشمن نرم تر می باشد ما نیز باید گام به گام شیوه های مقابله خود را عمیق تر کنیم.

وی از مردم خواست با حضور خود در راهپیمایی 13 آبان، نفرت و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی اعلام کنند.
ارسال نظرات