خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: ۳۴ عنوان فعالیت در دستور کار ستاد هماهنگی اربعین قرار گرفته است و از همه ظرفیت ها به کار گرفته شده و مشکل خاصی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۷۱۲۶۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان،پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 13 آبان، گفت: این روز مبارزه با استکبار جهانی و روز تسخیر لانه جاسوسی است که از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

وی با توجه به فرمایش امام خمینی (ره) این حرکت به نام انقلاب دوم نام گرفته است که می طلبد مردم ولایتمدار جامعه ما همچون گذشته در راهپیمایی روز 13 آبان حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: در کشور 14 کمیته مسئولیت هماهنگی ستاد اربعین را برعهده دارند که هماهنگی های لازم در این راستا در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: در استان در اولین جلسه ستاد هماهنگی اربعین که برگزار شد 14 کمیته به 5 کمیته تغییر داده شد که با همفکری ستاد و اعضا کارها برنامه ریزی شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه تا کنون کارها به صورت شکلی به خوبی پیش رفته است، اظهارداشت:  به لحاظ برگزاری جلسات و تعاملات بین فرمانداران و مدیران کل رضایت کامل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار گلستان با تیم همراه توانست از موکب هایی که در کربلا تحویل گرفته شد بازدید کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تصریح کرد: 34 عنوان فعالیت در دستور کار ستاد هماهنگی اربعین قرار گرفته است و از همه ظرفیت ها به کار گرفته شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی گفت: از 50 کشور اسلامی قریب به 20 میلیون زائر در اربعین به کربلا مشرف می شوند تا نمایش بنیادین فرهنگ اسلامی را به رخ بکشانند.

رضا درگاهی، مسئول کمیته اعزام و حمل و نقل ستاد هماهنگی اربعین حسینی در این جلسه گفت: با اطلاع رسانی های انجام شده است تا کنون 9 هزار نفر در استان گلستان ثبت نام کردند و استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه اکنون استان گلستان به سقف ظرفیت خود نزدیک شده است، افزود: همچنان 10 روز دیگر وقت برای ثبت نام زائرین اربعین حسینی باقی مانده است و افراد می توانند اقدام کنند.

درگاهی اظهارداشت: با هماهنگی های انجام شده تا کنون نزدیک به 7 هزار ویزا گرفته شد و ما سعی کردیم پا به پای ثبت نام مردمی پیش برویم.

وی با بیان اینکه 47 دفتر خدمات و زیارتی در استان فعال هستند و در این ایام به صورت شبانه روزی کار می کنند، تصریح کرد: با توجه به احساس نیازی که شد 5 دفتر خدماتی و زیارتی موقت در شهر های جلین، سرخنکلاته، دلند، فاضل آباد و رامیان مستقر شده است.

مسئول کمیته اعزام و حمل و نقل ستاد هماهنگی اربعین حسینی با اشاره به بحث سامانه سماح، گفت: یکی از مسائل سامانه سماح بحث بیمه است که اگر برای یکی از زائران اتفاقی رخ دهد و ویزای آن از طریق سامانه سماح باشد بیمه دانا به عنوان طرف قرارداد با ستاد هماهنگی اربعین حسینی(علیه السلام) مبلغ 129 میلیون تومان خسارت پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: 600 دستگاه اتوبوس در استان آماده حرکت است و همه اینها ساماندهی و برای این ایام تدارک دیده شده است و تمامی اتوبوس هایی که مسافرین استان گلستان را به همراه دارند به مرز مهران اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس داروئی، مسئول کمیته تحقیقات، آموزش و اطلاع رسانی ستاد هماهنگی اربعین حسینی گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طراحی و چاپ بنر و نصب آن در سطح شهر، هماهنگی با صدا و سیمای استان، توزیع کتابچه بین کارگزاران و هماهنگی با سازمان تبلیغات از مجوعه فعالیت های این کمیته در این ایام به شمار می آید.

 مسئول کمیته تحقیقات، آموزش و اطلاع رسانی ستاد هماهنگی اربعین حسینی گفت: تا کنون توانستیم برای 800 روحانی و دو هزار مداح استان پیامک ارسال کنیم.

وی افزود: در روز چهاردهم تجمع سراسری اربعین حسینی ساعت 10 صبح در مصلی گرگان برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها