رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان گفت: این ایمان و اعتقادات که در اثر گرفتاری در مسائل دنیوی کمرنگ شده و ایمان و خداترسی در افرادی که در رأس امور هستند، باید بیشتر شود؛ همچنین نظارت ها باید قوی تر شود و از همه مهم تر، برخورد جدی وقاطع با متخلفین است که می تواند جلوی بسیاری از دست درازی ها را بگیرد.
کد خبر: ۸۷۷۱۳۸۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب پور  در واکنش به فساد ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین مسائل در نظام اسلامی، رفتار مسئولین است که باید موجب جلب اعتماد مردم شود، گفت: باید از هرحرکت و اقدامی که موجب سلب اعتماد مردم و نظرهای غیرسازنده نسبت به نظام گردد، پرهیز شود؛ یکی از مواردی که باعث بی اعتمادی مردم می شود، دست درازی ها به بیت المال است.

مدیران اوایل انقلاب در استفاده از قلم اداره هم احتیاط می کردند/ امروز فرهنگ استفاده از بیت المال تغییر کرده است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان تصریح کرد: در اوایل انقلاب مدیرانی داشتیم که حتی در استفاده از قلم اداره احتیاط می کردند و در جیب خود دو قلم می گذاشتند؛ قلمی برای نوشتن کارهای شخصی و دیگری برای کار اداری چرا که مردم از مسئولین رده های بالا تا پایین اجرایی کشور انتظارات زیادی داشتند.

وی با ابراز تاسف از اینکه بعد از دفاع مقدس وبازسازی ها، شاهد تغییر فرهنگ استفاده از بیت المال بودیم، ابراز کرد: گاهی به خوبی از بیت المال استفاده نمی شود و اسراف هایی صورت می گیرد، از سوی دیگر دست درازی هایی به بیت المال انجام می شود که یا به آن رنگ قانونی می دهند یا برخی افراد پنهانی دست بردهایی می زنند؛ در کنار آن رانت هایی هم برای بعضی افراد فراهم می شود که با آن سرمایه دار می شوند.

نظارت ها بر مسائل کلی باید قوی تر شود

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور اذعان داشت: مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان هم یکی از این مصادیق است و ده ها مصداق آن را در مسائل دیگر داشته ایم به طور مثال در بحث فروش نفت وحقوق های نجومی که قبل از این مطرح شد به گونه ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله حقوق های نجومی به نظام خدشه وارد کرد.

امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه این اتفاقات بسیار زشت بوده و در شأن نظام ما نیست، عنوان کرد: باید علت بروز چنین اتفاقاتی بررسی شود؛ به نظر من یکی از این دلایل، ضعیف شدن نظارت هاست چرا که این نظارت ها بر مسائل جزئی متمرکز شده و از موارد کلی غفلت شده است.

ایمان و خداترسی افرادی که در رأس امور هستند، کمرنگ شده است/ باید نشان داد نظام با کسی تعارف ندارد

وی افزود: نظارت ها از سوی دستگاه های مربوطه از جمله قوای سه گانه باید همه جانبه و قوی باشد تا بروز این فسادها کاهش یابد؛ نکته مهم دیگر اینکه اعتقادات و ایمان اولیه کسانی که در رأس امور قرار می گیرند، مانند نیروهای انقلابی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عرب پور اظهار داشت: این ایمان و اعتقادات که در اثر گرفتاری در مسائل دنیوی کمرنگ شده و ایمان و خداترسی در افرادی که در رأس امور هستند، باید بیشتر شود؛ همچنین نظارت ها باید قوی تر شود و از همه مهم تر، برخورد جدی وقاطع با متخلفین است که می تواند جلوی بسیاری از دست درازی ها را بگیرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان خاطرنشان کرد: برخورد نکردن با موارد فساد یا توجیه آن موجب تشدید این مسائل می شود در حالیکه اگر از ابتدا دست سارق را قطع کنند و نشان دهند نظام با کسی تعارف ندارد، از چنین مسائلی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ناب نیوز

ارسال نظرات