معاون حمايت كميته امداد اردبيل خبر داد:
خيران با مشاركت خود در «طرح شفا» نقش بسزايي را در رفع مشكلات بيماران نيازمند ايفا مي‌كنند.
کد خبر: ۸۷۷۱۳۹۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش سايت خبري كميته امداد؛ عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه هم اكنون 51 پزشك متخصص و فوق تخصص با اين نهاد همكاري دارند، گفت: یکی از اهداف مهم کمیته امداد رسیدگی به بهداشت، درمان و پیشگیری از بيماري‌ها در بين خانواده‌هاي تحت حمايت است كه در این زمينه، پزشکان طرف قرارداد همكاري‌هاي مستمر و مطلوبي با اين نهاد دارند.

وي با بيان اينكه 25 پزشك خانواده نيز با اين نهاد همكاري مي‌كنند، اظهار كرد: پزشكان خير، ضمن همدردي با بيماران تحت پوشش كميته امداد تلاش مي‌كنند آنان سلامتي روحي و جسمي خود را بازيابند.

حسين نژاد با اشاره به اينكه يكصد مركز درماني با كميته امداد اردبيل قرارداد همكاري انعقاد كرده‌اند، بيان كرد: بر اساس قرارداد منعقد شده، داروخانه‌ها، آزمايشگاه‌ها و مراكز درماني مختلف در سطح استان به مددجويان و بيماران تحت پوشش به صورت رايگان و يا با كمترين هزينه خدمت رساني مي‌كنند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اعلام اينكه هم اكنون بيش از يك‌هزار بيمار صعب العلاج، تحت پوشش اين نهاد قرار دارند، اعلام كرد: 600 بيمار صعب العلاج، 250 بيمار زمين‌گير، 86 بيمار سرطاني و 76 بيمار خاص از خدمات اين نهاد بهره‌مند هستند.

وي به حمايت كميته امداد از يك‌هزار و 500 كودك زير پنج سال مبتلا به سوتغذيه اشاره كرد و افزود: در سال‌جاري، افزون بر شش ميليارد ريال بابت رفع سوتغذيه اين كودكان هزينه پرداخت شده است.

حسين نژاد با اشاره به اينكه با توزيع سبدغذايي در بين خانواده‌هايي كه داراي فرزندان دچار سوتغذيه هستند مي‌كوشيم مشكل كودكان آنان را رفع كنيم، اعلام كرد: با تمهيدات لازم و همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي درصدد هستيم تعداد كودكان مبتلا به اين بيماري را به حداقل برسانيم.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با بيان اينكه این کودکان از طریق پایش قد، وزن و لاغری در مراکز بهداشت شناسایی و به اين نهاد معرفی می‌شوند، اذعان كرد: با ترويج فرهنگ صحيح مصرف مواد غذایی در بين خانواده‌ها، تلاش داريم از بروز اين بيماري در بين كودكان پيشگيري كنيم.

وي با اشاره به اينكه خيران اردبيلي با مشاركت در «طرح شفا» افزون بر 168 ميليون ريال به درمان بيماران نيازمند كمك كرده‌اند، اظهار كرد: تامین امکانات درمانی و هزینه‌های ناشی از درمان مددجويان تحت حمایت كميته امداد که دچار بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند از مهمترين اهداف «طرح شفا» است كه خيران با مشاركت خود در اين طرح نقش بسزايي در رفع مشكلات بيماران نيازمند ايفا مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه کمیته امداد بخش مهمی از نیازهای ضروري بیماران را رفع می‌کند، گفت: با توجه به هزینه‌های سنگين درماني بيماران صعب العلاج، از خیران و مردم نيكوكار خواستاريم با کمک‌های خود روند درمان این بیماران نیازمند را شتاب دهند.

حسين نژاد با بيان اينكه كميته امداد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری، هزینه لوازم پزشکی، تجهیزات توانبخشی، ارتقاي شاخص‌های بهداشتی و پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری به بيماران تحت پوشش ارائه مي‌كند، اظهار كرد: با مشاركت مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي، مردم خير و نيكوكاران مي‌توانيم شرایط زندگی بيماران را به بهترين نحو ممكن بهبود بخشيم.

ارسال نظرات