رسانه ها در روند پیشرفت سد هراز تاثیر گذار باشند

مستقر شدن تور رسانه‌ای با حضور خبرنگاران مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها برای سنجش روند پیشرفت سد هراز و اعلام پیشرفت آن می‌تواند اقدام مهمی برای تسریع در فرآیند باشد.
کد خبر: ۸۷۷۱۴۰۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد منفرد در بازدید مسؤولان استانی و شهری از چگونگی پیشرفت پروژه بزرگ سد هراز اظهار کرد: سد مخزنی هراز از پروژه با اهمیت سدسازی در شمال کشور است.

وی با اشاره به ارزش این پروژه ملی در بخش‌های مختلف، افزود: نشست مسؤولان استانی و شهری برای مشکل‌گشایی این سد بزرگ، پنجره‌ای واحد برای پیشرفت پروژه است.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه هر طرح ملی نیاز به عزم ملی دارد، بیان کرد: طرح‌های بزرگ نیاز به توجه ویژه و همراهی دارند و با توجه به بازدید جدید از سد هراز نسبت به گذشته شاهد پیشرفت بسیار خوب هستم.

این مسؤول با اعلام اینکه روزانه شاهد پیشرفت در این طرح ملی هستیم، ادامه داد: مستقر شدن تور رسانه‌ای با حضور خبرنگاران مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها برای سنجش روند پیشرفت سد هراز و اعلام پیشرفت آن می‌تواند اقدام مهمی برای تسریع در فرآیند باشد.

منفرد گفت: هر چند معتقدم این مهم باید با رعایت همه موارد ایمنی و هشدارهای لازم و کارهای پدافندی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در شهرستان آمل کنار مسؤولان جای دارند، بیان کرد: در دل پروژه عظیم سد هراز عملیات عمرانی مختلفی جای دارد و می‌توان در این زمینه به ایجاد روند سد، تونل، جاده فرعی و مکان جدید دپوی زباله اشاره کرد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه بیش از سه دهه زباله آمل و مناطق همجوار در منطقه عمارت دپو می‌شود، ادامه داد: میانگین روزانه 250 تن زباله در مجاورت این پروژه بزرگ جای می‌گیرد که لازم است این فرآیند ایمن‌سازی شده تا در آینده مخاطرات برای دیگران ایجاد نشود.

این مسؤول با اشاره به تمایل شرکت ژاپنی برای ایجاد نخستین پروژه زباله‌سوز در شهرستان آمل، بیان کرد: ارتباط خوبی بین مسؤولان کشورهای ایران و ژاپن برقرار است و ایجاد پروژه زباله‌سوز نقش مهم در این منطقه دارد و کار بزرگی محسوب می‌شود.

منفرد با اعلام اینکه باید برای انتقال زباله از عمارت به محل جدید دپو، ایمن‌سازی انجام شده تا خطرهای طبیعت و انسانی ایجاد نشود، گفت: پروژه محور هراز در جبهه‌های مختلف به اجرا در آمد همچنین مسیر هشت کیلومتر رودخانه هراز در داخل شهر و ایجاد فضای ورزشی و ساخت سالن والیبال در مجاورت محور هراز از پروژه‌هایی است که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حال انجام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار