مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کرمان خبر داد؛
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت:سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۳۶۸ گردشگر از بنای تاریخی باغ شاهزاده ماهان بازدید کردند در حالیکه امسال این تعداد گردشگر به ۱۷۱ هزار و ۱۳۱ نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۷۱۴۰۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، محمود وفایی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:  تعداد بازدیدکنندگان باغ شاهزاده ماهان در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد هفت درصدی مواجه بوده است.
وی بیان کرد: سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۳۶۸ گردشگر از بنای تاریخی باغ شاهزاده ماهان بازدید کردند در حالیکه امسال این تعداد گردشگر به ۱۷۱ هزار و ۱۳۱ نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش۵۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از این باغ تاریخی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال گذشته سه هزار و ۴۲۰ گردشگر خارجی وارد باغ شاهزاده ماهان شده اند در حالی که در ۶ ماهه نخست امسال این آمار به حدود هفت هزار نفر رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به اینکه این استان تا پایان سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی گردشگران خارجی روبرو خواهد شد تصریح کرد: کرمان دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوانی است که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند.
وی گفت: تبلیغات مناسب و ثبت جهانی اماکن متعدد تاریخی و طبیعی یکی از دلایل افزایش تعداد گردشگران استان کرمان است.
وفایی افزود: خوشبختانه هر ساله شاهد رشد آمار گردشگران داخلی و خارجی از باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، باغ فتح آباد کرمان، روستای صخره ای میمند، کلوت های شهداد، حمام گنجعلیخان کرمان، ارگ راین و غیره هستیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای این اتفاق مهم در صدد آماده سازی زیرساخت های لازم برای اقامت و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در اقامتگاه های بوم گردی و روستایی هستیم.
 
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات