خبرهای داغ:

مجمع خیرین مسجد ساز در گیلانغرب راه اندازی شد+ تصاویر

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمانشاه در نشست خیران گیلانغرب، از تشکیل و راه اندازی مجمع خیرین مسجد ساز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۱۴۷۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام جواد کرمی  طی سخنانی  و در نشست خیران مسجد ساز گیلانغرب که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد  از تشکیل و راه اندازی  مجمع خیرین مسجد ساز  در استان و شهرستان گیلانغرب خبر داد و در خصوص اعضای این مجمع اظهار کرد :این مجمع  متشکل از مسئولان کشوری، استانی و شماری از خیران با هدف نهضت مسجد سازی در استان کرمانشاه تشکیل شده است و با همین چارت در گیلانغرب نیز راه اندازی خواهد شد.

 

وی بر ضرورت توجه بیش از پیش به مقوله احیا و ترویج فرهنگ مسجد سازی تاکید و ابراز داشت: تلاش در این حوزه و محقق شدن اهداف دینی، فرهنگی و معنوی نیازمند تلاش و تعامل هرچه بیشتر مسئولان و متولیان استانی و شهرستانی است.

 

 در این جلسه همچنین  مدیر قرارگاه بسیج سازندگی کرمانشاه  با اشاره به اینکه بسیج همواره  با شعارهای مردم داری و محرومیت زدایی  حضور خود را در عرصه های  مختلف  نمود داده گفت:بسیج سازندگی  فعالیت  خود را همواه در عرصه  آبادانی مناطق محروم، توجه به ابعاد برنامه های فرهنگی مذهبی از ساخت مساجد و خانه عالم  و حوزه های خدماتی، آبرسانی  توسعه اماکن عمومی و درکل در امر تکمیل و توسعه زیر ساختها تلاش کرده است .

 

سرهنگ منصور فتاحی به خدمات بسیج سازندگی در شهرستان گیلان غرب پرداخت و تصریح کرد: در شهرستان گیلانغرب در حوزه توجه به مقوله فرهنگی و مذهبی از مجموع طرح های عمرانی اجرا شده توسط قرارگاه بسیج سازندگی استان کرمانشاه، 113 طرح مربوط به مسجد سازی است.

 

وی افزود: در 2 سال اخیر 14 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل یک هزار و 40 طرح عمرانی توسط بسیج سازندگی در سطح استان کرمانشاه هزینه شده است.

 

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی استان کرمانشاه به ضورت توجه به تکمیل و توسعه زیر ساختها در مناطق محروم اشاره کرد و اذعان نمود : مرحله نخست اجرای این طرح، دهستان ویژنان شهرستان گیلانغرب به علت ضریب بالای محرومیت، برای تقویت بنیه فرهنگی و احداث مسجد در اولویت سالجاری قرار گرفته است.

 

امام جمعه گیلانغرب نیز در این نشت اهمیت توجه بیش از پیش به حوزه های دینی، مذهبی و فرهنگی  را متذکر شد و اظهار داشت:  207 روستای این شهرستان به همراه 2 شهر گیلانغرب و سرمست تنها 45 مسجد داردکه این امر نیازمند توجه بیشتر مسوولان در امر مسجد سازی  است.

 

حجت الاسلام محمد طاها مهری از ساخت یک باب مسجد در شهر گیلانغرب با صرف 2 میلیارد ریال اعتبار توسط دو خیر و نیکوکار خبرداد و ابراز داشت:  تاکنون 45 درصد احداث این مسجد در دست اقدام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار