فیلم بلند «قدمگاه خورشید» دومین فیلم بلند موشن‌کمیک جهان محسوب می‌شود که به مدت 52 دقیقه، در مرکز اوج کودک و نوجوان آفریده شده است.
کد خبر: ۸۷۷۱۵۶۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، میثم حسینی، کارگردان و تهیه‌کننده ،گفت: فیلم بلند «قدمگاه خورشید« با صدای هنرمند محبوب کشور آقای حسین یاری روایت شده و تصاویر و داستان آن نیز از کتاب کمیک‌استریپ «داستان عاشورا» نوشته حجه‌الاسلام محمدسعید بهمن‌پور و تصویرگری شده توسط استاد پرویز اقبالی برگرفته شده است.

وی افزود: داستان عاشورا اقتباسی خواندنی از مقتل معبر «لهوف» نوشته سید بن طاووس است که از این جهت، یک داستان تاریخی مستند و دقیق محسوب می‌شود. با توجه اعتبار داستان و تکنیک هنری فیلم قدمگاه خورشید، این اثر را در جشنواره‌های دوسالانه انیمیشن تهران و مردمی عمار شرکت خواهیم داد.

حسینی اشاره کرد: این اثر در دسته تخصصی خود یعنی فیلم بلند با تکنیک موشن کمیک، دومین اثر تولید شده در جهان است و تنها نمونه فیلم بلند با این تکنیک قبلا در سال 2010 تحت عنوان «گاد کیلر» در ایالات متحده آمریکا توسط مت پیزولو کارگردان ایتالیایی ساخته شده است.

گفتنی است فیلم بلند قدمگاه خورشید با مدت زمان 52 دقیقه، به کارگردانی میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری در مرکز اوج کودک و نوجوان به تولید رسیده است. پیش از این، یک سریال 5 قسمتی از همین اثر، به تولید رسیده بود که برای نخستین بار در دهه اول محرم امسال، از شبکه امید پخش شد.


ارسال نظرات