خبرهای داغ:
پیاده روی برای شرکت در اربعین حسینی(ع) از دیرباز درمیان شیعیان ودوستداران اهل بیت(ع) اهمیت بسزایی دارد که باراه اندازی موکب ها در مسیرکاروان های زوار دارای جایگاه ویژه ایی است که همانند سال های گذشته مردم هندیجان به گرمی از زوارهای اربعین حسینی (ع) از استان ها وشهرهای مجاور استقبال می کنند.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۱۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرنگار بسیج در هندیجان ، بیش ۱۰۰موکب شهری وروستایی هندیجان درمسیر پیاده روی زوارهابرای شرکت در مراسم باشکوه اربعین حسینی(ع)برپاشده که ریشه در اعتقادات مردم هندیجان دارد.

درادامه یکی از شهروندان هندیجان که با برپایی موکب از زوارها پذیرایی می کند اظهار کرد:خدمت به زوار های سید وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) سن وسال نمی شناسد.

وی افزود: ایام اربعین از شکوه وعظمت ویژه ای برخوردااست واین مراسم  تبدیل به یک مانور جهانی شده است.

حمید حلفی یکی دیگر از شهروندان هندیجانی گفت:طبق روایات کاروان اهل بیت (ع)برای  تدفین شهدا و عزاداری وارد کربلا می شوندبه همین منظور مردم با پای پیاده رهسپار کربلا می شوند.


وی بابیان خدمت رسانی مردم با هزینه های شخصی بیان کرد:مردم هندیجان بصورت خودجوش با هزینه های شخصی بامشارکت خیرین از کاروان های زوار اربعین حسینی (ع
) پذیرایی می کنند و امکاناتی شامل حمام وسرویس های بهداشتی در اختیار میزارند وحتی مرتب سفرهای نهار وشام برپا است.


درپایان خبر تاکنون بیش از ۵۰۰نفر زواربا پای پیاده  از استان ها وشهرها مجاور وارد هندیجان شدند که پس از استراحت یک روز ه در مساجد وحسینیه هاو منازل مردم هندیجان برای شرکت در مراسم اربعین به سفر خود ادامه  دادند.

خبرنگار هندیجان شعبانی
ارسال نظرات
پر بیننده ها