خبرهای داغ:
استاندار سمنان گفت: سمنان آماده است تا با فراهم کردن همه بسترهای لازم میزبان اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال 2019 باشد.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۳۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ استاندار سمنان در نشست با رئیس سازمان شهروندان جهانی این استان را استانی ممتاز از ابعاد مختلف نامید و افزود: در ظرف دو ساعت می توان چهار اقلیم آب و هوایی را در این استان تجربه کرد و از کویر داغ به مناطق کوهستانی و جنگل های انبوه و دریا رسید.

خباز افزود: مهم تر از همه این مزیت ها و پتانسیل ها وجود مردمانی خونگرم و مهمان نواز در این استان است که با سواد و فرهنگ بالای خود دو رئیس جمهور را به این کشور تقدیم کردند.

استاندار سمنان از آماده بودن بستر سرمایه گذاری در این استان خبر داد و افزود: این استان از موهبت های فراوانی برخوردار است که از جمله آنها می توان به وجود معادن فراوان و غنی اشاره کرد.

وی اظهار داشت:خداوند جدول مندلیف را در این استان قرار داده و از نظر کانی ها نیز بسیار غنی هستیم.

استاندار سمنان نزدیکی به پایتخت را یکی دیگر از مزیت های استان سمنان برشمرد و گفت: استان سمنان معین استان تهران است و سالانه بیش از 20 میلیون مسافر در محورهای مواصلاتی این استان حرکت می کنند.

به گفته وی برخورداری از حمل و نقل مناسب و قرار گرفتن در کریکدور شرق به غرب و شمال به جنوب هم از دیگر پتانسیل های این استان است.

استاندار سمنان با اشاره به مسیر 640 کیلومتری راه ابریشم در استان سمنان گفت: علاوه بر این استان سمنان از یک سبقه و پیشینه تاریخی 63 هزار ساله در تپه های تاریخی میرک برخوردار است که به تازگی سفیر فرانسه نیز از ان بازدید کرد و برای گردشگران نیز قابل توجه خواهد بود.

خباز توسعه گردشگری را یکی از سیاست های دولت در استان سمنان بیان و تصریح کرد: این استان دارای پتانسیل بالایی در صنعت توریسم است که توجه به آن رونق اقتصادی و رشد و شکوفایی استان را در بردارد و از جاذبه های خوب طبیعی و اماکن تاریخی هم برخورداریم.

وی ازوجود روستاهای گردشگری ممتاز در این استان خبر داد و افزود: در این استان روستاهای گردشگری زیادی داریم که از جمله آنها می توان به روستای قلعه بالا در شاهرود اشاره کرد که هر شب پذیرای بیش از صدها گردشگر هستند.

خباز با اشاره به این که ایران به جزیره ثبات معروف است اظهار داشت: تروریست های داعش با حمایت های آمریکا قصد ایجاد نا امنی در ایران را داشتند اما هیچ اقدامی نتوانستند انجام دهند در حالی که هم اکنون کشورهای اروپایی از حضور داعش در هراسند.

استاندار سمنان در پایان خاطر نشان کرد: آماده ایم تا با فراهم آوردن همه بسترهای لازم میزبان خوب و شایسته ای برای برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال 2019 باشیم و امکانات خوبی برای میزبانی این رخداد بزرگ داریم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها