خبرهای داغ:
هشتم آبان ماه صدای آمریکا خبر داد که اوباما قانون تحریم ها علیه ایران را امضا می کند، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دور از ذهن نیست که این اقدام اخیر دولتمردان آمریکا یک بازی سیاسی قبل از انتخابات باشد، گفت: تصور من این است که شاید این اقدام دولت آمریکا ریشه درانتخابات دارد چرا که دولت مواجه با تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌ها است و این شانس بزرگی برای دولت اوباما است که قبل از انتخابات تحریم‌ها را تمدید کند اما موضع مجلس در بر خورد با اقدامات اخیر دولت اوباما موضع بسیار جدی خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۴۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
  تحریم ها علیه ایران تمامی ندارند! با اینکه بیش از یک سال از برجام می گذرد اما شاهد وضع تحریم های جدید یا تمدید برخی از تحریم ها از سوی دولت آمریکا یا مجلس سنای آنها هستیم
 
اگر چه دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای اجرای برجام انجام داده است اما حرکت های خصمانه از سوی آمریکا نشان دهنده نقض برجام است و تمامی این اتفاقات ما را بر این می دارد که از دولتمردان خود بپرسیم کِی و کجا بالاخره روح برجام نقض خواهد شد.؟!
 
هشتم آبان ماه بود که صدای آمریکا از کاخ سفید خبرداد که اوباما قانون تحریم های ایران را امضا می کند! شهلا آراسته، خبرنگار صدای امریکا در پاسخ به این سوال که "مگر کاخ سفید پیش‌تر تهدید نکرده بود که هرگونه تحریم جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد، پس موافقت کاخ سفید با تصویب این قانون برای چیست؟" گفت: «این گزارش بر این مبناست که مجلس نمایندگان می‌خواهد همان قانون قبلی را بدون اضافه کردن مفاد جدیدی که کاخ سفید آن را مسموم [قلمداد کرده] و به‌خاطر آن تهدید به وتو کرده بود، به رأی بگذارند. اوباما هم گفته است که آن را وتو نخواهد کرد زیرا تمدید آن، توافق هسته‌ای را نقض نمیکند چون برجام زمانی امضاء و اجرا شد که این قانون معتبر بوده است.»
 
سوال اساسی که در این یک سال گذشته به دفعات از رئیس دولت و تیم مذاکره کننده او پرسیده شده این است که :  با وجود اجرایی شدن برجام و تعهد آمریکا به عدم وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، اکنون مساله مهم این است که آیا تمدید این قانون، وضع تحریم جدید علیه ایران و نقض برجام محسوب می‌شود یا خیر؟ 
 
حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در خصوص این اقدام جدید مجلس و دولت آمریکا گفت: تصور من این است که شاید این اقدام دولت آمریکا ریشه در انتخابات دارد! چرا که دولت اوباما مواجه با تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌ها است و این شانس بزرگی برای دولت فعلی است که قبل از انتخابات تحریم‌ها را تمدید کند.
 
وی موضع خانه ملت در برابر اقدامات اخیر دولتمردان آمریکایی را موضع بسایر جدی و پاسخ دهنده برشمرد و گفت: موضع مجلس در بر خورد با اقدامات اخیر دولت اوباما موضع بسیار جدی است و به تبع مجلس به نمایندگی از خانه ملت در برخوردی که دولت اوباما در قضیه تحریم‌ها نسبت به ما داشته است همان برخورد را با آن‌ها خواهیم داشت و در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم.
 
وی ادامه داد: طبیعی است وقتی دولت اوباما بعد از توافق برجام رو به تایید کردن تحریم‌ها می‌آورد قطعا مجلس ساکت نمی‌نشید چرا که دولت آمریکا به بهانه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران بهانه تراشی می‌کند در حالی که توافق بر سر مسله هسته ای صورت گرفته است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم- بهارستان در مجلس، در مورد اینکه این اقدام اخیر دولتمردان آمریکایی یک بازی سیاسی قبل از انتخابات  باشد را دور از ذهن ندانست و با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: تصور من این است که شاید این اقدام دولت آمریکا ریشه در انتخابات دارد چرا که دولت مواجه با تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌ها است و این شانس بزرگی برای دولت اوباما است که قبل از انتخابات تحریم‌ها را تمدید کند.
 
دوراندیشی مقام معظم رهبری در مسئله هسته ای درست بود
 
نوروزی تصریح کرد: گزارش اول برجام دیروز در مجلس خوانده شد و به طور حتم گزارشات بعدی در روزهای آتی در صحن مجلس خوانده می‌شود و همانطور که گفته شد موضع مجلس در مقابله  با این اقدام اخیر دولت اوباما موضع جدی و در حمایت از مردم کشور است.
 
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به دور اندیشی مقام معظم رهبری نسبت به دولتمردان آمریکایی در قضیه برجام اشاره کرد و افزود: در مورد مذاکرات هسته ای ما هم همانند مقام معظم رهبری نسبت به دولت آمریکا دید خوبی نداشتیم و در حال حاضر هم نسبت به دولت آمریکا در مبحث هسته ای مشکوک هستیم و دوراندیشی آقا نسبت به اقدامات آمریکا که بارها گوشزد کرده بودند بسیار درست و حساب شده بود.
 
تیم مذاکره کننده باید موضع تند و مقابله به مثلی علیه دولتمردان آمریکا از خود نشان دهد
 
سردار ندرزاده وکیل پایه یک دادگستری، در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس ، به موضوع  نافرمانی دولت اوباما نسبت به برجام اشاره کرد و گفت: اقدامات اخیر اوباما مبنی بر تمدید تحریم‌ها نسبت به قرارداد حقوقی هسته ای نشان دهنده بی کفایتی این دولت در برابر تعهدات خود نسبت به  مسئله هسته ای است و تیم مذاکره کننده باید موضع تند و مقابله به مثلی علیه دولتمردان آمریکا از خود نشان دهند چرا که تیم مذاکره کننده در مقابل ملت ایران نماینده و مسئول است و هر گونه سکوت در برابر این نقض شکنی‌ها توهین به ملت ایران است.
 
وی ادامه داد: از زمان انقلاب اسلامی تا به امروز، دولتمردان آمریکایی چهره روشن و کارنامه قابل قبولی در برابر ملت ایران از خود نشان نداده اند و تاریخ ثابت کرده است نباید در مقابل چنین دشمنی روی خوش نشان داد.
 
این وکیل پایه یک دادگستری، عهد شکنی دولت آمریکا را مخالف معاهده بی المللی منعقد شده دانست و اظهار کرد: طبق معاهده بین المللی منعقد شده ، شخص اوباما نمی‌تواند تحریم‌های علیه کشورمان را تمدید نماید چرا که کشور ما هیچ تخلفی در این زمینه نداشته است و این خلاف مفاد قرارداد است و اگر چنین حکمی اجرایی شود، تیم مذاکره کننده باید در مقابل این ادعا عکس العمل از خود نشان دهد.
 
وی کلام رهبری در مورد خوش بین نبودن به مذاکره را صحت این واقعه دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود به بدبین بودن به دولتمردان آمریکایی در رابطه با توافق هسته ای اشارات زیادی داشتند که امروزه صدق کلام رهبری را شاهد هستیم. / منبع طنین یاس
ارسال نظرات