دبیرکل اوپک:

کشورهای عضو و غیر عضو اوپک آماده توافق در اجلاس ۳۰ نوامبر هستند

در حالی که کارشناسان معتقدند توافق اوپک قیمت را به بشکه‌ای 60 دلار می‌رساند،دبیرکل اوپک گفت: کشورهای عضو و غیر عضو اوپک آماده توافق در اجلاس ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) هستند و حتی عراق هم به طرح کاهش تولید پیوسته است.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۶۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دبیرکل اوپک در مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفته است که مقامات ارشد کشورهای عضو اوپک اعلام کردند که در آمادگی برای تصمیم گیری کاهش عرضه تولید در اجلاس 30 نوامبر دارند. همه 14 عضو اوپک و همچنین روسیه متعهد شدند تا توافق الجزیره را در 30 نوامبر اجرایی کنند. 

محمد بارکیندو گفته است حتی عراق هم که تقاضای مستثنی شدن از کاهش تولید را مطرح کرده بود خواهان اجرای نقش در توافق اوپک است. 

دبیرکل اوپک به اجلاس 30 نوامبر با خوش بینی کامل نگاه کرده و آمادگی اعضای عضو و غیر عضو اوپک را برای عملی کردن کاهش تولید خبر داده است. 

اعضای اوپک و غیر اوپک حدود یک ماه پیش در حاشیه کنفرانس انرژی در الجزیره توافق کردند که تولید نفت سازمان اوپک روزانه با حدود 800 هزار بشکه کاهش در محدوده 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز باشد. 27 و 28 نوامبر هم اجلاس فنی در وین اتریش برگزار شد اما اعضا به نتیجه‌ای نرسیدند در پایان این اجلاس اعلام شد که کشورها قرار است با جزییات کامل و با اعداد و ارقام بحث تعدیل تولید نفت را در اجلاس 30 نوامبر به تصویب برسانند.

کارشناسان معتقدند توافق اجلاس 30 نوامبر اوپک قیمت نفت را حداقل به بشکه‌ای 60 دلار خواهد رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار