بر اساس رتبه‌ بندی پایگاه معتبر یو. اس. نیوز آمریکا؛
بر اساس رتبه‌بندی پایگاه معتبر یو. اس. نیوز آمریکا، دانشگاه تبریز برای نخستین بار در میان برترین دانشگاه های جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۶۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

به گزارش بسیج نیوز ؛ در این رتبه بندی، این دانشگاه در میان دانشگاه های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه هفتم و در کل دانشگاه ها اعم از علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نهم را بدست آورده است.

در رتبه‌بندی جدید  یو.اس.نیوز، دانشگاه تبریز در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا،  رتبه 777 جهان را کسب کرده است.

دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، آزاد اسلامی واحد کرج، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، تبریز، فردوسی مشهد و علوم پزشکی شهید بهشتی توانستند با کسب رتبه های ۱ الی ۱۱ در سطح کشور، در فهرست هزار دانشگاه برتر دنیا جا گیرند؛ همچنین بر اساس رتبه بندی یو.اس.نیوز این دانشگاه در حیطه مهندسی و شیمی نیز با کسب رتبه های  152 و 375 جهانی، به عنوان برترین دانشگاه منطقه در این حیطه معرفی شده است.

این هزار دانشگاه برتر دنیا بر اساس شاخص های چون میزان اعتبار جهانی پژوهش، تعداد مقالات پر استناد (۱۰ درصد برتر)، اعتبار منطقه ای پژوهش، انتشارات، تاثیر استناد نرمال شده، کتاب، مجموع استناد، درصد مقالات پر استناد (۱۰ درصد برتر)، همکاری های بین المللی، تعداد مقالات یک درصد برتر، کنفرانس و درصد مقالات یک درصد برتر رتبه بندی شده است.

یادآور می شود؛ یو.اس.نیوز یکی از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح دنیاست و از سال ۱۹۸۳ دانشکده های آمریکا را مورد رتبه بندی قرار داده است. این پایگاه با بیش از ۳۰ سال تجربه در رتبه بندی دانشگاهی، از سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها در سطح جهانی کرده است.

دانشگاه تبریز از لحاظ قدمت به عنوان دومین دانشگاه کشور در حال حاضر با داشتن 800 نفر هیات علمی و بیش از 24 هزار دانشجو از جمله دانشگاه های برتر و جامع کشور به حساب می آید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات