مسکن مهر باید یک‌ساله تکمیل می‌شد
وزیر سابق مسکن و شهرسازی با طرح ۱۵ سؤال به اظهارات اخیر همتای خود در دولت یازدهم واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۷۷۱۷۳۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی در خصوص سوالی درباره اظهارات اخیر آخوندی که گفته است در مسکن مهر میراث دار شلختگی مدیران قبل هستیم، گفت: حرف اولم این است که حداقل انتظار از وزیر نظام اسلامی رعایت ادب و بکارگیری کلمات مودبانه و سنجیده در اظهار نظرهای رسمی است، اما در مقام یک قضاوت مدیریتی، مقایسه عملکرد و پیشرفت مسکن مهر در دولت یازدهم و دولت دهم نشان می‌دهد مسئولین بخش بعد از گذشت سه سال از قبول مسئولیت هنوز هم در صدد سرپوش گذاشتن برناکارآمدی خود از طریق فرافکنی هستند تا نقد منصفانه مسکن مهر.

نیکزاد اضافه کرد: وقتی ماهانه به طور متوسط 800 میلیارد تومان در دولت دهم به پروژه مسکن مهر تزریق می شد و این عدد در دولت یازدهم به 200 میلیارد رسیده است، نشان از ناتوانی کامل و عدم عزم جدّی این دولت به لحاظ مدیریتی و مهندسی در اتمام این پروژه را دارد.

نیکزاد گفت: دولت به مردم پاسخ دهد اگر مسکن مهر پروژه خوبی نبوده است چرا از منابع آن در طرحهای دیگر استفاده می‌کنند؟

کاهش سود تسهیلات خرید مسکن به زیر10 درصد به پشتوانه چه منابعی بوده است؟ تامین کسری صندوق تسهیلات یکم از چه منبعی تامین شده است؟اعطای وام های کم بهره بافت فرسوده از چه منابعی است؟وامهای بین بانکی بانک مسکن برای سوددهی بنگاهی از چه منابعی است؟دولت و مسئولین بخش مسکن پاسخ دهند چرا منابع مسکن مهر که خود پروژه مسکن مهر و متقاضیان به آن نیازمندترند را در جای دیگر هزینه میکنند؟ با وصول اقساط مسکن مهر بالغ بر ده هزار میلیارد تومان چه کرده اند!

چرا منابع مسکن مهر را خرج پروژه های مسکن مهر نمی‌کنند و باعث اینهمه اعتراض و اعتصاب و تحصن و تعطیلی پروژه ها شده اند؟ و امید مردم خدا جوی اسلامی و عزیز را نا امید می کنند؟

چرا با زمینها و املاک وزارت راه و شهرسازی بجای تامین هزینه زیر ساخت های مسکن مهر، سرمایه بانک مسکن را افزایش داده اند؟

نیکزاد ادامه داد: بنظر می‌رسد اهداف انتقادات غیرمودبانه به یک طرح ملی، فرافکنی در خصوص ناکارآمدی در پاسخ به انتظارات به حق متقاضیان مسکن مهر می باشد.

نیکزاد اضافه کرد: مسئولین ذیربط پاسخ دهند چرا رونق در بخش مسکن به عنوان اصلی ترین تکلیف وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد مقاومتی بعد از 3 سال محقق نشده است؟

چه فکری برای تولید سالیانه 500 هزار واحد کسری واحد مسکونی در کشور کرده اند؟

- مسکن اجتماعی بعد از سه سال وعده به کجا رسیده است؟

چرا بعد از یکسال از معرفی انواع و اقسام مشوقهای مالی و تبلیغی برای تسهیلات خرید مسکن مردم از این طرح استقبال نکرده اند؟

وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم ادامه داد: بنابراین واضح است که این دولت در بخش مسکن نتوانسته طرح کارآمدی را اجرایی کند و طرحهای نیمه تمام را به پایان برساند.

دولت باید پاسخ دهد که برای اجرای تذکر مقام معظم رهبری در اولین دیدار هیات دولت در مورد تکمیل مسکن مهر که صراحتاً فرمودند، چه کرده است؟

نیکزاد خاطرنشان کرد: در دولت دهم از 4.300.000 واحد مسکن مهر شهری و روستایی 2.800.000 واحد به اتمام و افتتاح رسید، چرا دولت یازدهم عاجز از تکمیل 1.000.000 واحد مسکن شهری با پیشرفت فیزیکی 70% تحویل گرفته شده از دولت دهم می باشد. در حالی که با مدیریت جهادی ظرف یکسال پرونده مسکن مهر قابل اتمام بود و سبب شیرین ماندن این اقدام ارزشمند در کام ملت ، دولت و نظام می شد اما با مدیریت از راه دور انتظاری نیز جز طولانی شدن کار نمی توان داشت.

وزیر سابق مسکن ادامه داد: در خاتمه توصیه می‌کنم که دولت محترم فرصت باقیمانده از عمر خود را غنیمت شمرده و اهتمام لازم را جهت اتمام پروژه مسکن مهر به کارگیرد و افتخار تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مردم را به نام خود ثبت کند که در غیر این صورت دولت آینده تمام طرح های مسکن را تمام خواهد کرد.

ارسال نظرات