رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان به حوزه های علمیه میدان دهند

حجت الاسلام جعفری گفت: در بحث علوم انسانی هنوز جای کار داریم فقط این نیست که یک درس معارف در دانشگاه ها بگذارند مسئولان باید به حوزه های علمیه و طلاب میدان دهند.
کد خبر: ۸۷۷۱۷۷۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

حجت الاسلام محمد صابر جعفری رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اولین مسئله ای که بر عهده حوزه های علمیه است موضوع رصد است چرا که حوزه به عنوان چشم بینای جامعه اضاع و احوال و اتفاقات را رصد می کند.

وی افزود: رسالت حوزه دیده بانی خوب است و دومین بحثی که مهم است آینده نگری است که که حوزه های علمیه باید اتفاقات را محاسبه کنند و ببینند تا کنون چه اتفاقی رخ داده و در آینده چه حوادثی بر این اساس پیش خواهد آمد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه تصریح کرد: قدم سوم حوزه این است که برنامه ریزی داشته باشد در روایات داریم که فرزندان خود را برای روزی تربیت کنید که شما نیستید. حوزه های علمیه باید تهدیدها و فرصت ها را شناسایی کرده و برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: در بحث علوم انسانی هنوز جای کار داریم فقط این نیست که یک درس معارف در دانشگاه ها بگذارند مسئولان باید به حوزه های علمیه و طلاب میدان دهند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر هر کسی به خود اجازه می دهد در مورد مسائل فرهنگی و دینی حرف بزند و نظر دهد ولی به تخصص های دیگر که می رسد مسئولان می گویند متخصصین باید نظر دهند از طرف دیگر وقتی متولیان فرهنگی می خواهند در حوزه فرهنگی کار کنند به آنها بودجه داده نمی شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار