خبرهای داغ:
شهردار تبریز در بازدید از کشتارگاه صنعتی تبریز عنوان کرد؛
شهردار تبریز در بازدید از بخش های مختلف سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، بر لزوم تقویت خدمات مکانیزه در این مرکز تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۷۱۸۱۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در این بازدید، با اشاره به حساسیت ویژه خدمات کشتارگاهی اظهار داشت: نقش سازمان کشتارگاه صنعتی در سلامت جامعه و تامین امنیت غدایی شهروندان، ارزشمند بوده و باید با حساسیت ویژه پیگیری شود.

وی با بیان این‌که امروز بحث ایمنی غذا، از مزرعه و دام تا سفره روزانه شهروندان مطرح شده است؛ خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی، به عنوان پل ارتباطی این مسیر، ضمن این‌که در تضمین سلامت گوشت مصرفی شهر نقش‌آفرین است، از حیث شرعی نیز مسئولیت‌های مهمی را در حیطه وظایف خود دارد.

شهردار تبریز بیان کرد: سنت قربانی در مناسبت‌های مختلف و رسومات شرعی شهروندان، موضوعی است که در پاره‌ای اوقات با برخی نابسامانی‌ها همراه است، از این رو کشتارگاه صنعتی می‌تواند در خصوص ارایه خدمات دام قربانی و نذری، برنامه‌های هوشمندی را پایه‌ریزی کند.

نجفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت‌های مکانیزه این مرکز، در بخش‌های مختلف زیرساخت‌ها و تجهیزات، روز به روز در حال تقویت است؛ این روند در مراحل عرضه نیز می‌تواند با اجرای تمهیدات لازم، عرضه سنتی گوشت شقه را به سمت بسته‌بندی‌های شکیل، مطمئن و اصولی هدایت کند.

وی یادآور شد: ساخت مسیر دو بانده ۱۳۰۰ متری در ورودی دهستان تازه‌کند، از قدامات موثری است که نقش مهمی در سهولت تردد خوردوهای سبک و سنگین کشتارگاه داشته است.

شهردار تبریز با قدردانی از عوامل اجرایی کشتارگاه اظهار داشت: نوع خدمت و فعالیت در محیط کشتارگاه، با توجه به شرایط خاص بهداشتی و روانی حاکم بر آن، بسیار دشوار بوده و تلاش کارگران، مدیران و ناظران آن قابل‌تقدیر است.

پیش از سخنان شهردار تبریز، شعبان‌پور مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، با ارایه گزارشی از ظرفیت‌های کنترل و ذبح در این مرکز گفت: کشتارگاه تبریز با برخورداری از ۱۱ اصطبل مجزای گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت ۲۵۰۰ رأس و انبار علوفه، از نظر حجم کشتار، ظرفیت و سیستم صنعتی، سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.

ارسال نظرات