مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: مسئولین را دلسوز می دانیم ولی به آنان می گوئیم اشتباه می کنند آمریکا قابل اعتماد نیست و عزت آنان در عمل به منویات مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۷۷۱۸۴۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ ضمن گرامیداشت روز 13 آبان ماه و یاد شهیدان دانش آموزی که در این روز به شهادت رسیدند و همچنین روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در این روز گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در حقیقت برای نشان دادن روحیه استکبارستیزی ملت ایران بود.

وی در پاسخ به اینکه استکبارستیزی به چه معناست و آیا ریشه در دین ما دارد یا خیر؟ افزود: استکبارستیزی یعنی مقابله با هر جریانی که بخواهد در مقابل جریان حق خواهی بایستد، اولین مستکبری هم که در دین اسلام تکبر ورزید ابلیس بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: در تاریخ اسلام هر جریانی که در مقابل انبیاء و اولیاء الهی صف آرایی کرده‌اند جریان استکباری بودند که از جهل مردم زمان سوء استفاده کرده‌اند و اجازه نمی دادند تا مردم نسبت به مسائل جامعه و دنیای پیرامون خود آگاه شوند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به بشارت قرآن به مستضعفین گفت: همواره در تاریخ جبهه حق و باطل در مقابل یک دیگر ایستاده‌اند و مستکبرین بر محرومین عالم مسلط بوده‌اند اما قرآن به مستضعفین بشارت داده است که پیروزی با جبهه حق خواهد بود و بی شک همین وعده الهی محقق خواهد شد.

حضرت امام خمینی(ره) مروج جریان استکبارستیزی در عصر حاضر

وی افزود: همیشه انبیاء و امامان معصوم(ع) در مقابل جبهه باطل صف آرایی کرده‌اند؛ حماسه کربلا نمونه ای از همین جریان حق و باطل است که گرچه به ظاهر امام حسین(ع) و یارانش شکست خوردند ولی پیروزی نهایی با آنان شد چراکه در راه رضای الهی جهاد کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به تداوم جبهه حق و باطل گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در مقابل جبهه باطل که همان رژیم منفور پهلوی بود قیام کرد و جبهه مستضعفین را شکل داد؛ حضرت امام خمینی(ره) جریان استکبارستیزی را ترویج داد که همین جریان و تفکر پیروان خود را پیدا کرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بیداری جهان اسلام را رقم زد، گفت: انقلاب اسلامی این فکر و جریان را ایجاد کرد که چرا عده‌ای باید ظلم بگویند و عده‌ای دیگر ظلم پذیر باشند؛ انقلاب اسلامی این ورق را برگرداند که این موضوع نیز به کام دشمن خوش نیامد.

جنگ نظامی امروز در خارج از مرزهای جغرافیایی بر ما تحمیل شده است

وی یادآور شد: دشمن جنگ تحمیلی را بر ملت ایران تحمیل کرد و امروز هم جبهه استکبار از مقصود خود دست برنداشته و در مقابل جبهه ایمان قد علم کرده است تا جایی که شاهدیم جنگ نظامی که به ما تحمیل کردند هنوز پایان نیافته است اگرچه در مرزهای جغرافیایی ما نیست ولی در سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر کشورهای جهان اسلام شاهد تحمیل جنگ نظامی هستیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دفاع همه جانبه تنها راه برون رفت از جنگ نظامی است، همان اقدامی که حضرت امام خمینی(ره) انجام دادند؛ تشکیل بسیج برای دفاع همه جانبه که به خوبی شاهد نقش آفرینی و اثرگذاری بسیج در دوران دفاع مقدس بودیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خاطرنشان کرد: امروز هم در سوریه و عراق بسیج با نیروی ایمان در مقابل دشمن ایستاده است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران گفت: جنگ اقتصادی که از سال‌ها قبل بر ملت ایران تحمیل کرده اند و هر روز بر وسعت آن میافزایند و این یکی دیگر از عملکردهای دشمن در جبهه باطل و جنگی نابرابرانه و ظالمانه است.

استکبار در جنگ اقتصادی هم دست بردار نیست

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به سخنان چند روز اخیر «جان‌کری» گفت: استکبار در جنگ اقتصادی هم دست بردار نیست، دیدیم که نهم آبان‌ماه ته جان‌کری اعلام کرد که باوجود توافق هسته‌ای تحریم‌های تسلیحاتی، تحریم مربوط به حمایت ایران از تروریسم و همچنین تحریم‌های حقوق بشر به قوت خود باقی است.

استقامت؛ تنها راه مقابله با استکبار

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: اگر در مقابل استکبار تسلیم شویم آنان باز هم دست بردار نیستند و بهانه‌ای دیگر می‌تراشند تنها راه مقابله استقامت در مقابل جبهه استکبار است؛ این همان راهی است که اسلام نیز مورد تاکید قرار داده است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) سه سال در شعب ابیطالب در تحریم اقتصادی بودند، امام حسین(ع) در قیام کربلا تحریم شدند و سپاهیان عبیدالله آب را بر امام حسین(ع) و یارانش بستند اما چه شد؟ اینکه امام و یارانش تسلیم خواست و اراده دشمن نشدند.

وی ادامه داد: اگر عاشورایی هستیم باید استکبارستیزی ما نیز با الگوگیری از امام حسین(ع) باشد و اهل سازش با استکبار نباشیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی تحقق اقتصادمقاومتی است برای این منظور هم باید تنها به ظرفیت های داخلی اتکا کرد اینکه تصور کنیم دشمن کاری برای ما می کند فکری تصوری بیهوده است.

رفع مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر غیر نیست

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصادمقاومتی با شعار محقق نمی‌شود، گفت: رفع مشکلات اقتصادی تکیه بر غیر نیست، حضرت امام خمینی(ره) فرمود «ما می توانیم» و بی شک هم همینطور است، با شعار مشکلات اقتصادی کشور رفع نمی شود بلکه می بایست مجلس، دولت، دانشگاه، حوزه‌ها و اقشار مختلف مردمی تلاش کنند در این مسیر با وحدت و انسجام حرکت کنند.

وی افزود: متاسفانه به ظرفیت جوانان در این زمینه توجهی نمی شود در حالی که باید به جوانان اعتماد کرد تنها شعار ندهیم در عمل نیز ان را نشان دهیم همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) به جوانان اعتماد کردند و در عرصه های مختلف کار را بر عهده جوانان نهادند؛ امروز هم مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خاطرنشان کرد: هر زمان که به بسیج توجه شد و مسئولیت را بر دوش بسیج نهادند دشمن ذلیل شدغ الان هم در سوریه و عراق شاهد این حقیقت هستیم؛ مسئولین تکیه بر توانمندی ها و استعدادهای داخلی را مورد توجه قرار دهند و از آن غفلت نکنند.

جبهه جنگ فرهنگی امروز گسترده شده است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اقدامات دشمن در جبهه فرهنگی گفت: دشمن در جبهه فرهنگی نیز با قدرت تمام وارد شده است ولی باید با برنامه و تدبیر مسیر استکبارستیزی را در پیش گیریم.

وی با اشاره به تعابیر مقام‌معظم رهبری درباره جنگ فرهنگی دشمن علیه ملت ایران گفت: شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی تعابیری است که مقام‌معظم رهبری به کار برده‌اند و خطر جبهه فرهنگی دشمن را گوشزد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد بیان کرد: جنگ فرهنگی دشمن از اول بوده ولی در حال حاضر با بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی این جبهه را گسترده کرده است، ما باید مراقب باشیم و برای مقابله با استکبار در این جبهه خود را مجهز سازیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: برای پیروزی در جبهه فرهنگی نیز مقام‌معظم رهبری مهندسی فرهنگی را تاکید کردند، یعنی متولیان امر همدل و همسو با یکدیگر توطئه های دشمن را خنثی کنند؛ به شرطی در این میدان پیروز خواهیم بود که به آموزه‌های دینی توجه کنیم.

وی افزود: در جبهه فرهنگی تجهیز به سلاح ایمان، در جنگ اقتصادی اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصادمقاومتی و در جنگ نظامی افزایش قدرت دفاعی را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در پاسخ به اینکه دین ما دین عطوفت و مهربانی است پس چرا بحث استکبارستیزی را مورد تاکید قرار داده است؟ گفت: دین اسلام دین صلح و محبت است اما محبت به محرومین عالم ولو در هر کجای دیگر از این عالم خاکی و در قرآن کریم هم این مهم را تاکید کرده است که وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در اسلام به اینکه در مقابل گردن کشان و مستکبران سر تسلیم فرود آوریم، سفارش نشده است؛ دین ما دین رحمت است برای محرومین نباید در مقابل آنان که ظلم و تجاوز به حقوق انسان‌ها می کنند عطوفت داشت.

وی افزود: کسانی که اسلام رحمانی را با تعابیر خودشان تبلیغ می کنند به دنبال سوء استفاده از همین مفاهیم هستند که دین اسلام دین مهربانی است ولی همین اسلام به عدم سازش با ظالم هم سفارش کرده است.

ایمان به هدف، ایمان به راه و تقوا مهم ترین عوامل در مقابل مستکبرین 

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در پاسخ به شرایط استکبارستیزی گفت: ایمان به راه، ایمان به هدف، ایمان به مردم و آمن بربِّه از جمله مصادیق شهید مطهری نسبت به حضرت امام خمینی(ره) است بر همین اساس اگر در مقابل مستکبرین ایمان به هدف، ایمان به راه و تقوی الهی داشته باشیم و در راه خدا صادقانه جهاد کنیم پیروز میدان خواهیم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ایمان به هدف، ایمان به راه و تقوا مهم ترین عوامل در مقابل مستکبرین است؛ اگر محکم نایستیم بن بست های متفاوتی را پیش روی خواهیم داشت اما اگر محکم و صادقانه بایستیم و با تقوا باشیم پیروزی از آن ما خواهد بود.

ارزش های ما؛ مقبول استکبار نیست

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم جبهه استکبار در مقابل ما قرار دارد چراکه تا زمانی که بر اعتقاد دینی خود راسخ باشیم دست از سر ما بر نخواهد داشت؛ مگر جان‌کری خود به دخالت دولت آمریکا در براندازی دولت ملی مصدق در ایران و کودتای 28 مرداد اعتراف نکرد مگر آن زمان انقلاب اسلامی بود؟ خیر تا زمانی که باور دینی داشته باشیم دست از سرمان بر نمی دارد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تاکید کرد: اینکه برخی از آقایان به دنبال تطهیر استکبار هستند و سخن از تعامل می گویند بدانند که تعامل هیچگاه ایجاد نمی شود؛ چراکه استکبار ارزش های ما را قبول ندارد و ما هم تفکر آنان را که سلطه طلبی است نمی پذیریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: خوی مستکبر غارت و چپاول است و هر کسی را هم که در مقابل آنان بایستد محکوم می کنند؛ با شیطان تعامل ناممکن است چراکه شیطان نماد درویی و خباثت و بدعهدی است.

وی افزود: نباید خوش خیال بود، چراکه استکبار در هر سه جبهه ایستادگی می کند ما باید مراقب باشیم و فریب ذات ناپاک آنان را نخوریم؛ کسانی که از تعامل سخن می گویند سخنان ضد و نقیض دولتمردان آمریکایی را کنار هم قرار بدهند تا واقعیت را درک کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خاطرنشان کرد: مخالف تعامل و ارتباط با کشورها نیستیم ولی به تعبیر این آقایان دنیا یعنی آمریکا؛ مسئولین را دلسوز می دانیم ولی به آنان می گوئیم اشتباه می کنند آمریکا قابل اعتماد نیست و عزت آنان در عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات