معاون استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود
هاشمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: با توجه به نگرانی های مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت مطالعه و انس با کتاب که از دغدغه های ایشان است تلاش کنیم ، تا اینکه کتاب ، سر سفره مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۷۱۸۷۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ، سیدمحمدرضا هاشمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام صادق (ع) در خصوص کتاب، اینگونه  اذعان کردند( انسان باید به  دانشی که استفاده می کند دقت و به محل تامین علم ، غذای روح و جان توجه کند.)

وی افزود: فضل و معرفت انسان را مي توان از اندازه ي گرايش و عشق او به کتاب و کتاب خواني ميزان کرد و مي توان با اين محک، گوهر آدميان را عيار گرفت چرا که کتاب، ميراثي ماندگار، پديده اي باشکوه و با ارزش ، عنصري رشد آفرين و روشنگر در پهنه ي زندگي بشر است.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی خاطر نشان کرد: افتخار ما نيز اين است که فرهنگ و باور هاي ديني ما، بر پايه ي ارزش بينش و دانش و ارجمندي کتاب و نگارش استوار است و خداوند منان، معجزه ي ابدي آخرين فرستاده اش را يک کتاب قرار داده است. قرآن کريم، سرآمد همه ي کتاب هاي عظيم و اسلام، دين انديشه و معرفت،دين دانش و کتاب و معنويت است.

وی تصریح کرد: همواره گفته شده است همان طور كه جسم ما به غذا نياز دارد، فكر ما هم بايد تغذيه شود و غذاي فكر همان كتاب و مطالعه است كه از بين رفتني و دور انداختني نيست، در حالي كه غذاي جسم اگر از بهترين مواد غذايي هم تهيه شود، در نهايت از بين مي‌رود.

سید محمد رضا هاشمی گفت: کتاب خوب  همچون بستان و گلزاري است که عطر فرح بخش آن، روح و انديشه ي جويندگان دانش و آگاهي و هدايت را سرمست مي سازد و از سرچشمه هاي زلال علم و معرفت سيرابشان مي کند. بر اين اساس است که انسان عاقل، گم شده ي خود را در باغستان هاي کتابت مي جويد و با مطالب نغز و حکمت آموز کتاب، جان و روان خويش را صيقل مي بخشد. مطالب شيرين و دل انگيز کتاب، روان بي قرار آدمي را آرامش مي بخشد، و قلب خسته و شکسته ي انسان جستجو گر را التيام مي بخشد.

وی با توجه به جایگاه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد : کتاب، کانون پر طراوت و شاداب انديشمندان و اهالي معرفت است. همان گونه که در باغ و بوستان، خاطر آدمي شاد و با نشاط مي شود، سفر به بوستان کتاب و مطالعه ژرف آن نيز جان را شاداب و خرم مي سازد.

هاشمی بیان کرد: آدمي هنگام مطالعه، احساس نشاط مي کند و روحش بالنده مي شود. از اين رو مي توان گفت، که هيچ ميراثي، سودمند تر و با ارزش تر از کتاب نيست؛ زيرا کتاب مايه آرامش روحي انسان است و به او حکمت هاي جان پرور مي آموزد و ايمان و اطمينان را به قلب وي هديه مي کند، لذا همه موظف هستیم با توجه به نگرانی های مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت مطالعه و انس با کتاب که از دغدغه های ایشان است تلاش کنیم ، تا اینکه کتاب ، سر سفره مردم قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها