حجت الاسلام موسوی هوایی:

موفقیت انسان در زندگی مستلزم حرکت در مسیر الهی است

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: موفقیت انسان در زندگی مستلزم حرکت در مسیر الهی است و هر کسی که زندگی‌اش را بر این مبنا قرار ندهد از مبحث انسانی خارج می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۸۸۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید جواد موسوی هوایی در همایش باشکوه «نهضت بیداری با خطبه های علوی» که با حضور مردم ولایتمدار بردسکن و با همکاری سپاه و اداره اوقاف این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در زندگی همۀ انسانها اساس است این که انسانها زندگیشان را بر محور هدایت قرار بدهند؛ تمام تفکر خودشان را، تمام اندیشه و اخلاق خودشان را بر مبنای هدایت الهی قرار بدهند و هر کسی که زندگی اش را بر این مبنا قرار ندهد از مبحث انسانی خارج می شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: به تعبیر قرآن کریم کسانی که در فکر، اخلاق و عمل از قبول دعوت الهی خارج می شوند اینها مثل چهارپایان می شوند و چه بسا پایین تر از چهارپایان.

وی گفت: خداوند در ملائک فقط عقل قرار داده است و نه شهوت و نه غضب و در حیوانات فقط شهوت و غضب قرار داده و عقل قرار نداده و خداوند در انسانها این ترکیب عظیم را قرار داده است، یعنی هم شهوت قرار داده هم  غضب و هم  عقل قرار داده است.

حجت الاسلام موسوی هوایی ادامه داد: اگر کسی در مسیر الهی حرکت کند؛ تفکرش را اخلاقش را رفتارش را با آنچه که خداوند متعال و اهل بیت(ع) فرموده اند تنظیم کند مسلما در جهت عقل حرکت کرده و از ملائک بالاتر می رود؛ چرا از ملائک بالاتر می رود چون ملائک شهوت و غضبی ندارند که به آنها فشار بیاورد.

وی ابراز داشت: انسان از عقلی که دارد استفاده کند و به کار ببندد بالاتر از ملائک عادی خداوند می شود و اگر عقل را به کار نبندد از حیوانات پایین تر می شود چرا که خداوند به حیوانات عقل نداده فقط شهوت و غضب داده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در تمام حرکت انبیاء و اولیای الهی این حرکت رو می بینید که می خواهند انسان را نجات بدهند، انسان را به ساحتی برسانند که این ساحت ساحت انسانی و الهی باشد.

وی اذعان کرد: خیلی معمولی و عرفی ما خودمان به خودمان می گوییم که نمی خواهی آدم باشی؟! همین یک امر به معروف بزرگ است؛خودمان تشخیص می دهیم، ملاک فطری که خداوند در درون ما گذاشته است به ما می فهماند که این کار از ساحت انسانها به دور است.

حجت الاسلام موسوی هوایی بیان داشت: اینکه انسانی عمل کند و به ندای فطرتش گوش دهد آن پلۀ اول است بعد باید سعی کند که خدایی عمل کند؛ الهی عمل بکند و درجاتش را ببرد بالاتر و ما موظفیم تو تمام زندگی این چنین رفتار بکنیم.

وی گفت: اگر می خواهیم که شغلی انتخاب بکنیم اگر می خواهیم همسر انتخاب بکنیم اگر می خواهیم فرزند داشته باشیم اگر می خواهیم فرزندمان را تربیت کنیم اگر می خواهیم  مدرسه ای معلمی، جایگاه فرهنگی برای فرزندمان پیدا بکنیم باید ببینیم در مسیر الهی هست یا نه طبق دستورات اهل بیت(ع) هست یا نیست؟ واین همان اصل کلی است که باید در همه جا در نظر بگیریم.

حجت الاسلام موسوی هوایی با بیان این سؤال که کجاها این اصل تقویت می شود؟ ابراز کرد: همۀ انبیاء و اولیاء تلاششان این بوده است که این جنبۀ هدایتگری را انجام بدهند یعنی انسانها را به سمت خدایی شدن و الهی شدن سوق بدهند.

وی افزود: مرکز این هدایت و اصلی ترین عنصرش معرفت و فهم است و این امامزاده ها منشأ تمام این علوم هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها