گفتگوی با جهادگر اقتصاد مقاومتی:

ایجاد اشتغال در روستاها مانع مهاجرت به شهرها می شود/بازار فروش دغدغه ای پیش روی کشاورزان است

جهادگر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:دولت و مسئولین باید توجه ویژه ای به کشاورزان و روستاییان داشته باشند تا این افراد بتوانند در روستاهای خود به فعالیت های اقتصادی و تولیدی ادامه دهند.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۲۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، موسی دیوان زاده، کارآفرین بشاگردی در زمینه کشت داربستی گوجه فرنگی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شروع فعالیت خود در کشت داربستی گوجه فرنگی گفت: از سال 94 مشغول به فعالیت کشت داربستی شده ام و دلیل ورود در این عرصه کاری به دلیل  بیکاری و کارآفرینی برای خود و دیگر اعضای خانواده مان بوده است.

وی افزود: با توجه به نداشتن اطلاعات دقیق و جامعه از کشت داربستی در سال گذشته هیچ سود و برداشتی نداشته ایم و با ضرر و زیان های مواجه شدم.

جهادگر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به وام های طرح اقتصاد مقاومتی که دریافت کرده ایم دارای مبلغ پایین ولی با اقساط بالای است این موضوع مشکلی برای وام گیرنده شده است .

وی افزود: امسال با توجه به شرایط که داشته ایم حدود 8 هکتار از اراضی خود را زیر کشت سنتی گوجه قرار داده ایم و هم اکنون سه نفر مشغول به فعالیت هستند.

کارآفرین بشاگردی تصریح کرد: با زیر کشت قرار دادند وجود شرایط سختی کم آبی و هزینه بالای کشت و کار به امید این هستیم که امسال نسبت به سال گذشته موفق باشیم.

وی افزود:مسئولین باید توجه ویژه ای به کشاورزان داشته باشند با وجود همه سختی ها و مشکلاتی را با جان دل می خرند تا موقع بارورشدن بتوانیم به راحتی و قیمت مناسب به بازار عرضه کنیم اما چنین نیست در زمان فروش محصولات با کسادی بازار برمی خوریم.

جهادگر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: روستاییان در جامعه می توانند در اقتصاد مقاومتی موفق ترباشند اما در صورتی که شرایط را برای این قشر فراهم سازند.

دیوان زاده خاطرنشان کرد:حمایت و برنامه ریزی دولت برای کشاورزان و روستاییان باعث می شود تا که دیگر جوانان روستایی به شهرها مهاجرت نکنند و زمانی که افراد با بیکاری در روستاهایشان مواجه می شوند مجبور به کوچ از شهر و دیار خود می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار