کارشناس مسائل دینی گفت: 13 آبان یادآور حماسه‌های بزرگ در تاریخ ملت ایران است چراکه در این روز ملت ایران بساط ظلم و جور و بیداد استکبار را در هم پیچیدند.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۳۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

حجت الاسلام رضا تاج‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج در استان مرکزی ضمن گرامیداشت روز 13 آبان گفت: 13 آبان یادآور عظمت، استواری و شجاعت جوانان، نوجوانان و دانش آموزان و دانشجویان این مرز و بوم است؛ یادآور شور و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران با هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار از ایران بسیار نقش اساسی داشته است.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: بی تردید حماسه‌ها و فداکاری های اقشار مختلف مردم علی الخصوص قشر فرهیخته دانشجو و دانش آموز می‌تواند بر رسوای استعمارگران افزوده و بر همه مستضعفان عالم برساند که قیام بر ضد مستکبران و احقاق حقوق حقه از پیام‌های این روز بزرگ است.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی ادامه داد: امروز دانش آموزان وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید با تحصیل و پروش خودسازی به جایگاهی دست پیدا کنند که نقش مهمی را در اثبات اقتدار ایران به جهان داشته باشند.

وی افزود: اصل انقلاب استکبارستیزی است و این همان خط امان است که فرمودند که تا آخر خط می‌ایستیم اما اینهایی که تا آخر نمی ایستند نه مرد هستند و نه مومن، خط امام های واقعی نه از تحریم می ترسند نه از تهدید و تطمیع عقب نشینی می کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی بی بصیرتی را مهمترین عامل فتنه در طول تاریخ دانست و گفت: بصیرت است که می تواند فتنه‌ها را خاموش کند. باید از حادثه کربلا عبرت بگیریم که چگونه پس از 50 سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) سر امام زمان خود را بریدند و اهل بیتش را به اسارت بردند.

حجت‌الاسلام تاج آبادی ادامه داد: مشارکت و فعالیت دانش آموزان در برنامه های استکبار ستیزی،تبین و تشریح ماهیت استکبار برای دانش آموزان و اجرای برنامه ها محتوایی با علمداری دانش آموزان در این عرصه از اهداف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن شناسی وظیفه امروز دانش آموزان است و دانش آموزان تبلور نمود این وظیفه را در روز 13 آبان ماه به جهانیان نشان خواهند داد و ثابت می کنند که غیرت، شجاعت، و بصیرت را از شهدا به ارث برده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات